6 162 läst ·
13 svar
6k läst
13 svar
frågor om glasfiberväv
Jag undrar lite om hur man sätter upp en glasfiberväv och vad man bör tänka på.
Just nu så finns det en tapet med struktur. Bör jag riva ner denna tapet innan man sätter upp en väv. Att sätta upp en väv är det nån man kan ge sig på som amatör eller är det bättre att lämna över det till en målare?
/what
Just nu så finns det en tapet med struktur. Bör jag riva ner denna tapet innan man sätter upp en väv. Att sätta upp en väv är det nån man kan ge sig på som amatör eller är det bättre att lämna över det till en målare?
/what
allt som är löst skall bort till att börja med......du skall använda vävlim.......testa och stryk lim på den bef. tapeten ...löser limmet inte upp den gamla tapeten behöver du inte ta ner allt......brukar bli snyggast om man lägger vårderna omlott och sedan skär genom båda vårderna o tar bort överskottetwhat skrev:
micke
Nått tips om hur man tar bort gammal tapet på bästa sätt? Omlott vad betyder det igentligen.. ? och sen undrar jag hur man bör lägga nästa väv när man har satt upp den första, sätter man bara upp den brevid vid kanten.
Jag är verkligen en amatör men vill försöka lära mig så att jag klarar det själv. Hur är det att hantera en väv bör man ha nån typ av vantar på sig?
Jag är verkligen en amatör men vill försöka lära mig så att jag klarar det själv. Hur är det att hantera en väv bör man ha nån typ av vantar på sig?
Man sätter väven i "mönsterpass". Alltså så trådarna möter varandra. Det brukar vara tjockare horisontella trådar, sätt ihop de så blir det jättefint.
Underarbete hur bör det vara? behöver man ta bort gammal tapet nogrant? jag har börjat riva en bit men usch några lager av tapet/färg och det är inte jätte lätt att ta bort har ni några tips?
Och det där med Omlott har jag inte riktigt förstått
Och det där med Omlott har jag inte riktigt förstått
Omlott=sätt upp första våden...sätt nästa en bit över den första (nån centimeter) istället för att passa in dem kant i kant.
Jag rekommenderar också handskar.....jag tapetserade med väv utan handskar och jag höll på att bli galen.....man blir ALDRIG av med det där stickandet i händerna sen!
Jag rekommenderar också handskar.....jag tapetserade med väv utan handskar och jag höll på att bli galen.....man blir ALDRIG av med det där stickandet i händerna sen!
Varför försvåra proceduren med att sätta väv, finns ingen anledning att sätta den omlott om man inte ska passa in en bit mellan två våder.
Klicka här för att svara