Hej!

Ska renovera ett mindre badrum på ca 3 m2. Bjälklag är lättbetong och träreglade väggar. Tänkte andvända våtrumskivor ,vet inte vilken skiva man bör andvända(tips?) Norgips verkar dock ha en för någerlunda pris.

Väggarna är klena med 45x45mm reglar cc60, måste jag regla om till 45x70-> cc30 eller duger det med 45x45 cc30...? ,alternativt 45x45-> cc30-> 12mm plyfa-> våtrumskiva?

När man monterar gipsskivorna, ska det vara något spel till golvet eller kan de monteras i princip stumt mot golv, och sedan flytspackla golvet? , hoppas någon förstod vad jag menade;)

mvh/per

jag använder fermacell, är den billigaste jag har hittat och tycker den är bra att jobba med, lite tung

kan du regla 45*70 på 30cc så är det bra, då räcker det med ett lager skivor (glöm inte kortlingar där du vill fästa upp saker bara)
annars så bör väl 45*45 30cc och plyfa / osb och våtrumsskiva bli bra, ev. en sträng monteringslim på varje regel

mot golvet och spackla emot, glipar det får du spackla innan tätskikt

Ok! Bra bra, det är lite utrymmesbrist på båda sidor om väggen ,blir svårt att regla ut 45x70. Ingen som har hört att det blir för klent med 45x45 och plyfa sen våtrumskiva iaf verkar det som....? :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.