Hej
Går i husköpar tankar. Hoppas jag postar detta på rätt plats, annars får någon admin flytta till rätt plats.
Tittar på "Villa Ljungby" från Smålandsvillan. Till att börja med, vad säger ni om Smålandsvillan och deras kontor i Täby Kyrkby?
Som det är idag så går vi rakt upp och ner på smålandsvillans listpriser. Vad finns det för prutmån när man köper hus? Eller går man enbart på listpriser och gillar läget? Jag har blivit erbjuden trappa till övervåningen och fönster på övervåningen till ett nedsatt pris.
Jag har fått en offert från en "mark-kille" som jag skulle vilja ha era synpunkter på. Tomten är en skafttom med ca 50 m skaft i uppförslut och själva tomten ligger lite i uppförsbacke på en höjd med lite bergsknallar på den.
Se bifogad bild.
Vad bör man tänka på, tänk på att man är nybörjare...
Tack för era synpunkter och råd!
Hälsningar
Johan
Går i husköpar tankar. Hoppas jag postar detta på rätt plats, annars får någon admin flytta till rätt plats.
Tittar på "Villa Ljungby" från Smålandsvillan. Till att börja med, vad säger ni om Smålandsvillan och deras kontor i Täby Kyrkby?
Som det är idag så går vi rakt upp och ner på smålandsvillans listpriser. Vad finns det för prutmån när man köper hus? Eller går man enbart på listpriser och gillar läget? Jag har blivit erbjuden trappa till övervåningen och fönster på övervåningen till ett nedsatt pris.
Jag har fått en offert från en "mark-kille" som jag skulle vilja ha era synpunkter på. Tomten är en skafttom med ca 50 m skaft i uppförslut och själva tomten ligger lite i uppförsbacke på en höjd med lite bergsknallar på den.
Se bifogad bild.
Vad bör man tänka på, tänk på att man är nybörjare...
Tack för era synpunkter och råd!
Hälsningar
Johan
Nu är ju visserligen grunden hyfsat stor (134 kvm) men det känns ändå ganska saftigt på totalen... Mycket sprängning, är det en bergig kuperad tomt?
Jag ska gjuta platta på 110 kvm och göra vissa mindre sprängningsarbeten samt fylla ut med ca 300 ton fyllnadsmassor och hamnar på ca 350-400' ink moms...
Jag skulle be om offert från Roslagen Boproduktion.
Jag ska gjuta platta på 110 kvm och göra vissa mindre sprängningsarbeten samt fylla ut med ca 300 ton fyllnadsmassor och hamnar på ca 350-400' ink moms...
Jag skulle be om offert från Roslagen Boproduktion.
Man kan nog säga att den är bergig och kuperad. Det är två bergknallar på var sida av tomten, men som jag förstod det så skulle inte detta sprängas, utan man fyller upp i mellan bergsknallarna i stället. Det är ett par mindre knallar som måste bort på skaftvägen och "vändplanen".
Är det något annat som ser bra eller konstigt ut med offerten? Något som saknas?
Tack!
/Johan
Är det något annat som ser bra eller konstigt ut med offerten? Något som saknas?
Tack!
/Johan
Klicka här för att svara
