GlennB GlennB skrev:
Fast själva problemet är väl snarare om tidigare ägare/hyresgäst vägrar lämna huset..

Det fixar fogden, ingår i köpet om du begär
Tar 1-4 veckor

K kashedian skrev:
Hej,

Jag ska på en av kronofogdens auktioner nästa vecka, och i annonsen står att betalningen på plats är 10% av budet eller lägst kostnaderna i försäljningsärendet. Vad innebär försäljningskostnader i kr vanligtvis?

Det har gjorts en värdering på fastigheten, men annars vet jag inte vad kostnaderna skulle kunna vara.

Med vänliga hälsningar
Någon som inte vill gå med alldelles för mycket pengar på kortet
Stor nackdel är att det inte går att få lån av banken med huset som säkerhet, du måste alltså casha upp allting, gör det ofta billigare iofs. Med reservation att detta ändrats sen sist jag kolla.

• Gilla
Kan_allt
  • Laddar…
Kempa_swe
K kashedian skrev:
Hej,

Jag ska på en av kronofogdens auktioner nästa vecka, och i annonsen står att betalningen på plats är 10% av budet eller lägst kostnaderna i försäljningsärendet. Vad innebär försäljningskostnader i kr vanligtvis?

Det har gjorts en värdering på fastigheten, men annars vet jag inte vad kostnaderna skulle kunna vara.

Med vänliga hälsningar
Någon som inte vill gå med alldelles för mycket pengar på kortet
De vill ha 10% av ert pris ifall ni vinner buden. Tänk på en sak att köpa via fogden så har ni ingen möjlighet att hävda dolda fel. Allt sådant friskriver de sig ifrån, så om det tex är mögel mm så står inte dem för ett öre

• Gilla
Kan_allt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.