757 läst ·
11 svar
757 läst
11 svar
Fråga till er hantverkare i Stockholm
Hur löser ni parkering när ni snurrar i stan?Sjukt lätt att missa gatustädning och åka på p-böter, eller blir det dyra dyra p-hus “för säkerhets skull”. Plus allt flyttande av bilen mitt i jobbet.
Byggde en gratis-sida utan inloggning (parkspot.se) som visar lediga gator just nu — undrar om det hade gjort skillnad för er, eller löser ni redan detta på nåt smart sätt?
Morgon / kväll valet nyttjar kraften i städgator. Större chans till ledig parkering
Planera och google maps tar dit.
Skapar den värde för dig?
Byggde en gratis-sida utan inloggning (parkspot.se) som visar lediga gator just nu — undrar om det hade gjort skillnad för er, eller löser ni redan detta på nåt smart sätt?
Morgon / kväll valet nyttjar kraften i städgator. Större chans till ledig parkering
Vad menar du med lediga gator? Att det är tillåtet att stå där eller att det faktiskt finns lediga platser?L Lars Sjögren1 skrev:Hur löser ni parkering när ni snurrar i stan?Sjukt lätt att missa gatustädning och åka på p-böter, eller blir det dyra dyra p-hus “för säkerhets skull”. Plus allt flyttande av bilen mitt i jobbet.
Det jag menar.
Nu:
Gator som du kan parkera på som inte städas runt ditt resmål.
I kväll: gator som nästa dag blir städgata (större chans att hitta ledig parkering
Morgon
Gator runt ditt resmål som nyligen har städats
(större chans att hitta ledig parkering
Över natten
Gator som är trygga och inte blir städgata över natten
Klicka på lämplig gata och Google maps visat vägen.
Nu:
Gator som du kan parkera på som inte städas runt ditt resmål.
I kväll: gator som nästa dag blir städgata (större chans att hitta ledig parkering
Morgon
Gator runt ditt resmål som nyligen har städats
(större chans att hitta ledig parkering
Över natten
Gator som är trygga och inte blir städgata över natten
Klicka på lämplig gata och Google maps visat vägen.
Absolut men det finns ett syfte att direkt åka till en gata som du vet ,inte är en städgata just nu eller en gata som kommer bli en städgata vid midnatt, där parkerar inte de som ska stå över natten =bättre möjlighet till ledig parkering.Farstatjej90 skrev:
Jag tror att om det fanns en integration så att man direkt i Google maps fick markeringar var det är städats och inte så hade informationen varit användbar men det finns ingen chans att någon byter app för att kolla det här. Tycker inte om att sänka folks idéer så här men om du inte fixar den integrationen är det här dödfött....L Lars Sjögren1 skrev:
Det är målet att Google ska bygga in det. 😃Finns inte i dag vad jag vet.Farstatjej90 skrev:
Jag tror att om det fanns en integration så att man direkt i Google maps fick markeringar var det är städats och inte så hade informationen varit användbar men det finns ingen chans att någon byter app för att kolla det här. Tycker inte om att sänka folks idéer så här men om du inte fixar den integrationen är det här dödfött....
Jag tror också att det handlar om personlighet.
Jag gillar google maps andra inte. Jag ser parkspot som en start därefter tar google vid för att visa vägen.
Tack för input!
Jag tror som du men än är vi inte där hoppas också på att funktionen byggs in👍Bart skrev:
Klicka här för att svara