Hej!

Vi ska inte ha isolering utan nakna väggar och golvet ska det ligga klinkers på i hela huset. Det är så vi ska ha det. Det är betongplatta och väggarna är hålsten med betong och sedan puts som jag förstått det på.


Nu till mina frågor.
1.Vi vill fixa fint runt fönsterna och fina till kanterna, vad ska man använda till det, villet slags spackel?

2.Vad ska vi spackla med för att få bort att håligheter i väggarna?

3. Det går öppna skåror i sidan där golvet möter väggen samt 2 andra skåror som går rakt genom rummet. Vad ska man fylla igen de med?

/Oerfarna men tar gärna alla tips och råd vi kan
 
  • Renoveringsarbete i rum med råsponttak, avskalade väggar och fönster, dammsugare och byggavfall på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rum under renovering med oisolerade väggar, två fönster och byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering av rum med synlig spricka i betonggolvet och skadade väggar, verktyg och skyddsglasögon syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spricka mellan betonggolv och vägg i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rumsinteriör under renovering med avtäckt väggar, synliga stolpar, kablar och två fönster med utsikt över grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns det någon anledning till varför ni inte ska ha någon isolering? Är det någon särskild uppvärmning?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.