Hej!
Jag har en fråga gällande dränering, vi dränerade om kåken med hjälp av ett företag för 3 år sen och nu har det börjat fuktat i källaren igen. Dem har använt något kladd längst upp för att täta mellan grund och dräneringen. Den har börjat släppt på flera ställen är det så man gör? Samt att jag undrar om den ska vara ovan jord? Se bild.
Mvh Micke
Jag har en fråga gällande dränering, vi dränerade om kåken med hjälp av ett företag för 3 år sen och nu har det börjat fuktat i källaren igen. Dem har använt något kladd längst upp för att täta mellan grund och dräneringen. Den har börjat släppt på flera ställen är det så man gör? Samt att jag undrar om den ska vara ovan jord? Se bild.
Mvh Micke
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej har fått fuktskada i källaren har grävt nu och upptäkt detta är det så det ska se ut förra ägare påstår att det har gjort dränering under 90talet men alla rör är tegel inget plast. Misstänker dock 60 talet då huset är byggt. Nån som kan detta ?
Plasten på väggen ser ut som platon matta. Det tyder på 90-tal. Jag ser inga dräneringsrör på bilderna. Har du grävt ända ner till sulan och sett tegelrör? Tegelrör funkar nog bra så länge de sitter ihop, ligger i dränerande material (sand) och det finns vattenpassage igenom dem.Negin Moghadam skrev:
Ny dränering borde innebära nya slangar etc. Om det inte är bytt så kan man nog bara säga att fuktskyddet är bytt (platonmattan).
Tack men har man den typ av isolering mot mattan?L largab skrev:Plasten på väggen ser ut som platon matta. Det tyder på 90-tal. Jag ser inga dräneringsrör på bilderna. Har du grävt ända ner till sulan och sett tegelrör? Tegelrör funkar nog bra så länge de sitter ihop, ligger i dränerande material (sand) och det finns vattenpassage igenom dem.
Ny dränering borde innebära nya slangar etc. Om det inte är bytt så kan man nog bara säga att fuktskyddet är bytt (platonmattan).
Klicka här för att svara