Hej!

Vi har ett 1½-plans hus från 77' med oisolerad platta på mark. I samband med omläggning av marksten framför husets kortsida passade jag på att lägga ett 90mm dräneringsrör utmed sulan (med svag lutning mot tilltänkta dräneringsbrunnen). Vi har egentligen inte haft större problem just där men det verkar inte ha funnits några dräneringsrör runt sulan så det skadar inte att lägga i när man är redan där och gräver antar jag?

Nu till frågan:
Jag kommer att lägga marksten framför garaget också. Parkeringsplatsen framför garaget har "fel" lutning (vattnet rinner mot garaget istället för gatan) så jag kommer att montera dräneringsgaller precis framför garaget som kommer att ta hand om regnvatten som ansamlas där vid regn.

Är det en dålig idé att ansluta dessa galler till samma rör ja la utmed sulan? Finns det risk att jag "vattnar" bottenplattan mha. parkeringens regnvatten (även om dränröret har korrekt lutning hela vägen)?
...dvs. koppla ihop röda linjen med sträckade linjen ...

Tack!

• Luftbild på ett hus med markerad tänkt dräneringslinje utmed byggnadens sula och planerad parkeringsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.