Bara att köra byggmax, det har ingen betydelse.
 
E
Helt olika produkter, hör med din byggare varför hen anser det ska vara Ångbroms istället för ångspärr som din andra länkade produkt är.

Vill du ha fukt liggandes på den blå plasten som är helt tät och svartmögel?

Eller du vill att den är tät men ändå släpper genom.


Mycket prisvärt och bra alternativ jämfört med exempelvis Isovers motsvarande.

Hoppas detta är uppskattat.

Skulle det vara att byggaren valt en broms där det ska vara en spärr ska du givetvis byta firma, men prata med människan som sagt.
 
E El-Löken66 skrev:
Helt olika produkter, hör med din byggare varför hen anser det ska vara Ångbroms istället för ångspärr som din andra länkade produkt är.

Vill du ha fukt liggandes på den blå plasten som är helt tät och svartmögel?

Eller du vill att den är tät men ändå släpper genom.


Mycket prisvärt och bra alternativ jämfört med exempelvis Isovers motsvarande.

Hoppas detta är uppskattat.

Skulle det vara att byggaren valt en broms där det ska vara en spärr ska du givetvis byta firma, men prata med människan som sagt.
Menar du att det skulle kunna uppstå problem om TS blandar produkterna ?
Isf hur ?
 
  • Gilla
bossespecial
  • Laddar…
Är inte produkterna i båda länkarna ångspärrar? Så då spelar det ingen roll.
 
E El-Löken66 skrev:
Det andra är väl helt vanlig diffusionstät byggplast, ska Ångbroms. Släpper inte genom ett dyft?
Byggplast och ångspärr är ju sammasak ?

Ångbroms är något annat.
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Både länkarna är väl en ångspärr och kan således blandas, märket spelar ingen roll.
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Som någon sagt en ångbroms är inte en tät plast som man oftast kallar byggplast
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Det andra är väl helt vanlig diffusionstät byggplast, ska Ångbroms. Släpper inte genom ett dyft?
Jag tror du blandar ihop benämningarna lite.
 
  • Gilla
McHolm
  • Laddar…
Hamnar du på någon annan sida i länken än alla andra?
 
  • Haha
Alebaleportocale
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Knappast.
Den från Byxxmask stoppar Fukten helt och den kommer därmed bli liggandes ovanpå om TS garage är inte är uppvärmt.

Tror knappast byggarna lägger dessa pengar för att det är skoj ifall vanlig plast gjorde jobbet.

[länk]
Men den första länken är ocksp en luft och ångtät plast, så kallad byggfolie lr byggplast.

Edit, TS nämnde inte ångbroms
 
Varför pratar du om ångbroms när det hela handlar om ångspärr?
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Är villig att medge ifall jag skulle ha fel.

Upplys gärna.

Vad är då Ångbroms och hur släpper din länkade plast ut kondensen då den enligt egen utsago är helt tät?

Du ser nu vad isovers variant kostar, den TS hittat är den billiga versionen, men ska vara lika bra.
Nej du har nog inte alls fel vad gäller en ångbroms.
Men båda länkade produkter är en ångspärr och släpper som du också säger, inte igenom något. Dom är helt tät.

Ångbroms är inte helt tät och släpper igenom endel men då bör man också ha isolering som kan hantera det
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
E
holmberg87 holmberg87 skrev:
Nej du har nog inte alls fel vad gäller en ångbroms.
Men båda länkade produkter är en ångspärr och släpper som du också säger, inte igenom något. Dom är helt tät.

Ångbroms är inte helt tät och släpper igenom endel men då bör man också ha isolering som kan hantera det
Okej, möjligt att Mataki Haloten inte är lika bra som Varió Extra men enligt deras sida en ångbroms, och ligger ju bra i pris som sådan.

https://mataki.se/yttertak/tillbehor/angsparr

https://mataki.se/vagg/angbroms/50663001-angbroms-halotex-d50--25x2-70-m

https://mataki.se/vagg/angbroms/50663601-angbroms-halotex-d20-2-7x25-m
 
Mataki holotex d200 är en ångspärr, det står det även i din länk
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.