Hej,

Vi har precis låtit slipa om och olja in vår ekparkett, första gången på runt 14år. Det har nu stått och torkat i över en vecka, men jag tycker inte riktigt det ser torrt/ok ut då det ser fuktigt ut i kanterna.
Trätextur, ljust laminatgolv, rak kant, sömlös mönster, interiör design material, enhetlig yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trätextur, ljusa plankor med olika mönster, horisontellt orienterade, bakgrund eller golvmaterial.
Skapa konto
Ljust trägolv med ådring och skarvar, vertikal bild, ingen inredning eller personer synliga.
Skapa konto
Ljust trägolv, laminat eller parkett, med synliga skarvar och träådring.
Skapa konto

Enligt entreprenören kan det bli så ibland och det finns ingenting att göra, men jag är inte nöjd med resultatet. Finns det någonting man kan göra, eller kommer det bli mindre märkbart med tiden?

Tacksam för svar

X
Att olja golv kan vara mycket svårare än man kan tro har jag fått erfara med våra Kährs-golv. Ju mer struktur i golvet desto svårare. Här ser ut som olja ansamlats och oxiderat i skarvarna som inte är helt jämna. Hade möjligen kunnat undvikas om man varit sparsammare med oljan och noggrannare vid applicering.

Kommer inte förändras med tiden utöver att hela golvet kommer färgskiftas något mörkare och det kanske blir mindre framträdande.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.