Återstår en strykning efter spackling och slipning.. Grundmålats 3 ggr och ett lager färdigfärg... Ingen försegling av kanter...

• web1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
....

• web2.jpg
    Skapa konto
  • web3.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
Shysst design och ett snyggt bygge Tokv! Tyvärr så kan jag nästan garantera att du kommer att få en spricka i skarven mellan sidostycke och ovansidan inom 2 år....fråga mig inte hur jag vet det:(

Du jag törs nog lova att sprickorna kommer komma betydligt snabbare.. Men det är ju omöjligt att undvika.. Däremot skulle jag använt plugg eller kex ist för skruv...

Daniel_N skrev:
Shysst design och ett snyggt bygge Tokv! Tyvärr så kan jag nästan garantera att du kommer att få en spricka i skarven mellan sidostycke och ovansidan inom 2 år....fråga mig inte hur jag vet det:(

Jag tror inte att det kommer att spricka. För den är väll målad med enkomponentfärg (heter det så)
Men det kommer defenitift att synas med årstiderna.

Snyggt

Pär H

Hur menar du att det kommer synas om inte färgen spricker? Jag tvivlar på att färgen kommer hålla ihop när det krymper och sväller. Lagomt till våren lär det börja svälla och då kommer säkert sprickorna men jag hoppas jag har fel och du har rätt ;)

pär h skrev:
Jag tror inte att det kommer att spricka. För den är väll målad med enkomponentfärg (heter det så)
Men det kommer defenitift att synas med årstiderna.

Snyggt

Pär H

Färgen är så mjuk
.
Min lackerare brukar ha i mjukmedel men det är två komponents
Vanlig så kallad luckfärg är så hård att då kan det spricka

Mvh Pär H

Redigerat:
Jag tippar precis som pär h på att färgen håller men att skarven kommer bli mer eller mindre synlig.

Och jag hoppas som sagt att ni har rätt men betvivlar det... Den är inte särskilt elastisk färgen men vi får se...

Vad är det för färg du har använt? Nyfiken på märke och typ av färg, både på grunden och lacken.

phl skrev:
Vad är det för färg du har använt? Nyfiken på märke och typ av färg, både på grunden och lacken.
Grundat med Jotuns heftgrunning och färdigstrykt med alcro servalack. Hade tänkt köpa jotuns lady men alla oljfärg ska tygligen sluta säljas så det enda som fanns var alcros. Men det var bra täckförmåga och den flöt ut fint... Hade vart svårt att måla med vattenbaserat pga torktiden...

Oskadad vit köksbänkskant med förankringsdetaljer ovanpå, intakt efter 8 år.
Skapa konto
Daniel_N Daniel_N skrev:
Ramlade över den här tråden nu såhär 8 år senare. Kan meddela att det inte spruckit eller rört sig det minsta.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Det var kul, och väldigt överraskande att höra. MDF stumskarvad brukar alltid resultera i en synlig kant mellan skivorna med tiden.

Daniel_N Daniel_N skrev:
Det var kul, och väldigt överraskande att höra. MDF stumskarvad brukar alltid resultera i en synlig kant mellan skivorna med tiden.
Hade också räknat med det men den ser faktiskt ut precis som för 8 år sedan. Och fortf lika tung och utan antydan till häng på skivan..

Intressant med en uppdatering. (y)
Hur gjorde du med skruvarna tillslut? Blev det borttagning, Plastic Padding eller något annat? Har det synts till några bulor? På bilden ser det ju väldigt fint ut ivarjefall.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.