Hej,

En av våra infällda spotlights i badrummet har slutat fungera och då vi snart ska ha visning för försäljning av lägenheten vill jag vara extra försiktig för att undvika eventuella skador på taket vid ett byte. Jag vet inte vilken modell spotlighten är och min fråga är om någon här på forumet kan känna igen den på bilderna och förklara hur den ska bytas ut. Jag kan inte se någon tydlig fjäder eller liknande och därmed undrar jag om man kanske behöver ta ner hela armaturen ur taket för att sedan byta lampan?

Tack på förhand!

• Taklampa inbyggd i vit takyta, cirkulär design, spot, LED, modern belysning, nedåtriktat ljus, enkel estetik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt badrum, taklampor, duschhörna med mosaik, handdukstork, vita skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, du måste lossa försiktigt runt ytterkant på ramen. Det sitter någon typ av fjäder som spänner fast spotten i taket.

• Gilla
WaldenWoods
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, du måste lossa försiktigt runt ytterkant på ramen. Det sitter någon typ av fjäder som spänner fast spotten i taket.
Tack så mycket för hjälpen! Jag har nu fått ut lampan genom att dra ut den försiktigt och precis som du sa så fanns det två fjädrar som höll den på plats 😊

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.