Hej
Jag har en gammal AC SHARP AY-X095E
Med några år på nacken
Har nu fått problem.
Den ger ingen värme eller kyla.
Dock om jag slår på att den ska skicka kyla så blir på ute enheten frostigt/isigt.
Men ingen kyla kommer in. Sedan efter ett tag så blir det normal temperatur på röret igen samma som ute. Och om jag låter den gå på kyla så stannar den och den gula lampan blinkar. (hittar ingenstans vad det kan vara)
Kan det bero på att det är slut med gas i systemet?
Om så vet någon om man kan byta ut kylmediat i den som nu är
R-22 till något annat själv?
//AB_79
Jag har en gammal AC SHARP AY-X095E
Med några år på nacken
Har nu fått problem.
Den ger ingen värme eller kyla.
Dock om jag slår på att den ska skicka kyla så blir på ute enheten frostigt/isigt.
Men ingen kyla kommer in. Sedan efter ett tag så blir det normal temperatur på röret igen samma som ute. Och om jag låter den gå på kyla så stannar den och den gula lampan blinkar. (hittar ingenstans vad det kan vara)
Kan det bero på att det är slut med gas i systemet?
Om så vet någon om man kan byta ut kylmediat i den som nu är
R-22 till något annat själv?
//AB_79
egentligen en väldigt bra pumpA AB_79 skrev:Hej
Jag har en gammal AC SHARP AY-X095E
Med några år på nacken
Har nu fått problem.
Den ger ingen värme eller kyla.
Dock om jag slår på att den ska skicka kyla så blir på ute enheten frostigt/isigt.
Men ingen kyla kommer in. Sedan efter ett tag så blir det normal temperatur på röret igen samma som ute. Och om jag låter den gå på kyla så stannar den och den gula lampan blinkar. (hittar ingenstans vad det kan vara)
Kan det bero på att det är slut med gas i systemet?
Om så vet någon om man kan byta ut kylmediat i den som nu är
R-22 till något annat själv?
//AB_79
gula lampan blinkar visar att det finns en felkod, tryck och håll inne test-knappen i 3sekunder s får du ett annat blinkmönster
frostar den på ute när du vill ha kyla inne så kan det vara fyrvägaren som krånglar, det är troligen inte magneten för normalläget skall vara kyla det är mer troligt att det är fyrvägsventilen som fastnat i värmeläge
kan gå att knacka på annars blir det dyrt, kan ev vara utedelns kretskort men de är nog omöjliga att få tag på.
köldmedlesbrist får nog anses vara uteslutet.
på utedelen hittar du säker R410A någonstans vilket betyder vilken gas som används.
Hej
Tack för svaret
Helt grön på detta med pumpar
Jag har dock ingen testknapp bara en AUX knapp på min pump.
När jag trycker in den ska den gå i automatiskt läge vilket jag tror den gör när jag håller inne den i 3 sek.
Inget annat kommer upp.
Vart sitter fyrvägaren?
//AB
Tack för svaret
Helt grön på detta med pumpar
Jag har dock ingen testknapp bara en AUX knapp på min pump.
När jag trycker in den ska den gå i automatiskt läge vilket jag tror den gör när jag håller inne den i 3 sek.
Inget annat kommer upp.
Vart sitter fyrvägaren?
//AB
electroluxaren skrev:egentligen en väldigt bra pump
gula lampan blinkar visar att det finns en felkod, tryck och håll inne test-knappen i 3sekunder s får du ett annat blinkmönster
frostar den på ute när du vill ha kyla inne så kan det vara fyrvägaren som krånglar, det är troligen inte magneten för normalläget skall vara kyla det är mer troligt att det är fyrvägsventilen som fastnat i värmeläge
kan gå att knacka på annars blir det dyrt, kan ev vara utedelns kretskort men de är nog omöjliga att få tag på.
köldmedlesbrist får nog anses vara uteslutet.
på utedelen hittar du säker R410A någonstans vilket betyder vilken gas som används.
Hejelectroluxaren skrev:egentligen en väldigt bra pump
gula lampan blinkar visar att det finns en felkod, tryck och håll inne test-knappen i 3sekunder s får du ett annat blinkmönster
frostar den på ute när du vill ha kyla inne så kan det vara fyrvägaren som krånglar, det är troligen inte magneten för normalläget skall vara kyla det är mer troligt att det är fyrvägsventilen som fastnat i värmeläge
kan gå att knacka på annars blir det dyrt, kan ev vara utedelns kretskort men de är nog omöjliga att få tag på.
köldmedlesbrist får nog anses vara uteslutet.
på utedelen hittar du säker R410A någonstans vilket betyder vilken gas som används.
Kan nog vara så att det kanske har hjälpt att knacka lite på saker och ting .
Röret som blir frostigt har inte tinat ännu i allefall.
//AB
Hejelectroluxaren skrev:egentligen en väldigt bra pump
gula lampan blinkar visar att det finns en felkod, tryck och håll inne test-knappen i 3sekunder s får du ett annat blinkmönster
frostar den på ute när du vill ha kyla inne så kan det vara fyrvägaren som krånglar, det är troligen inte magneten för normalläget skall vara kyla det är mer troligt att det är fyrvägsventilen som fastnat i värmeläge
kan gå att knacka på annars blir det dyrt, kan ev vara utedelns kretskort men de är nog omöjliga att få tag på.
köldmedlesbrist får nog anses vara uteslutet.
på utedelen hittar du säker R410A någonstans vilket betyder vilken gas som används.
Har testat lite nu det verkar som att kompressorn stannar efter ett tag och röret som var kallt blir "varmt" igen. Sen snurrar bara fläkten
Blinkar en röd lampa på kretskortet.
en lång sen tre snabba sen tre snabba igen.
Skickar upp en video på detta.
Vet ej vad det innebär.
//AB
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden



