richardtenggren
Lite bättre ljus för min iPhone idag, fin morgon i alla fall :)

• Morgonsol som skiner genom träd vid en kustlinje, med silhuett av hus och vegetation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Hemmakatten
Vackert! Men vad är den blå lysande pricken mitt i bilden för något? Något djurs ögon?

richardtenggren
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Vackert! Men vad är den blå lysande pricken mitt i bilden för något? Något djurs ögon?
Tror de kallas lens-flare? Men hittade detta:
”The lens elements in a camera contains anti-reflection coatings (thin films). Although they are intended to remove all internal reflections, they are not perfect. Their effectiveness generally depends on incident angle and wavelength. When you photograph an intense source of light, such as the sun, the little bit of light that is reflected is enough to show up in the photograph and the color is an indication of the wavelength dependence of the particular coating.”

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Tältade på Gillersholmen i Arkösunds Skärgård i helgen. Lördagskvällen blev fin!
Solnedgång över en stilla skärgårdsvik med träd och klippor i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Myckling och 4 till
  • Laddar…
Lämnade ungarna hemma, åkte ut i skogen.

Hand håller gula kantareller mot en suddig naturbakgrund.
Skapa konto

Plockade lite svamp.

Två personers ben som vilar på en blå filt i en skog med en blå svampkorg nära dem.
Skapa konto

Mysfilt, fika, barnlöst...... Himlafint!

Mvh P-A

• Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Himla fint när jag var ute och cyklade ikväll:
aJqS1-etvOnc9ypeBMf0ZyeftUTboCxMKGGWlgMfsY2_zR2Sg76IVveZYNJRmbS49zW1hQDW2qnKJJkJk7aF3vhFSs5J28n4ccTHMYudieD9goQcSKyyOXWsXe7LqraEYKvvJG9qTBBeqpVf1PHpowbVm7Y_G5y4-ICwado_NnkqrjYXlH6JPmcsFbfc5v1-6y1sNQLivy74HazwzgMRu5CHKdXhpxhNvmDYpKDiD7j2z6o0Acdn4BGf9ePloWlyyBOXv3oskZlYo--zghlp-nILBYFiZTB_vBkrfb6h_AO3AVy7C7A-Lw82E449YzsUUPTAWZVtt5VZ627P0puETbBBTT27VtquxtJrbbQsGcuwFmj6i10W-0NugnHHX5fJp_nczkSR3azGGmPfbLI0Ue1KtRBg5NJjqveNjze2mTjqN1Y-ySNw9VwhY4xG92F5w_xjIigjgZhE72oXgFK77TV311yQCsxDi1JoJs-7GW-vgU2TQ34zXFMDkQelM_DqNueCdzZLreACTB3-4e4_XkaAM3h7GeZEFiBySp0kMn_QuMwgnWdfND4TNKp3SzcE5bxm8_jHUKEAAXj85-gzZPU16wH-QRJSNV_dMFSWij7EwEsV71a3O1y4pI6MH64=w1111-h834-no

UcvxDobgeCh2XqHo61f3vDOZnXq0QzM2Z09FDpjYtRjJkpt3T8urcbveRyL_W3PJa14Gnwz9G6E9IgesALVQ9HS63eNeg4SZ0hmlZsltlWd26j87Gz4un4Sbwm-O1COiGZXpUmqSiX6AYbc5o7eZDDv8SUeE3SaoKPicokyJTzqMkPBmJiiozfQYRk3VvzxC9kXZZZ5XkDv6eiJ-cquARB7QF92TfY6YCp1Rnq9KL3yMtm62ZWdve0E7MpPDiC2FEMjzdhERRQO3hrJaQetock-OTF7rvWXFOb50HEpt5H2Jo2J1ljIWOvfFr0v4IZ3jqAKITo5wW_D-wObo4c1EDX4270UwjtMxXXIeAlQkOZNA9i9ZgYRj7Xadysn3_0OowlfBqgyTyyt8wbBq9gYp3gqoiorL2Om-8h9wUMfHrPabCKpZOXqDlURoK1XEO8Ox9plYWiV3v6JEWaGhxUhmgJU87OLi06zOLM6IfJlqzt_vWt2UArb0InO_f54Wf3LjmGEBG_b9Jk7BJxIKcku1gLfwX9CxUygo1fiSDlG3bCOuBQt4ZfSiwPfo8uTBqeKafVHvrtOc5TZpXGEXuYANnToa3kumVEfd8aRR8h7AzDCI7CWvOuP3IkTFNZ0Mm1I=w1111-h834-no

G3p-fHixYNL8nLljdkulnB7YoE76i-VpmjEOE8pPc9GySqTDdCGZ6n4u1ki5InMJ1JPqrNhVqrTVxX4sgKAJgkRyEqOqgmdswsMIKiflHTkRTcKf5f9pDTIwUpoBtOsBa4XjfRZImDhynboGukMJJCSK3IiDK9wFlvAgzvV7izWbhJH9OOxnvKAvPpdc9fgsJ7QodMfcaVPA_jkHxTflJxu2M0PcqIqPN91JjV8DO8zwWhPw_znwYmmWd5oN8VBb81RMotMp-gBRBnXfib2GFqJ6TLf9yqabGfbJy76bMFLy5FjDgFN8P9hPPEvMokqeXdOAjwDPnqClgl-kRGZ3oJF7EB9PAOqJfXT5yXB6vhXVSxVGtduowoa53c79vXDlRO7XLpv2y15ncFbXVAfAOBpSwxScy5dA-JipZfCwycHUrc2s3RdIc2f8EjR9Es9udv2F37CBbnkTnFrtfOImBMI9vH1EGEjCPyAr-0yQ6NmKb7pNMwPLH76GFAWEU8tIugFfZfI7UjWLkiVZxCeARozzDCJ26p4iBk0McuvgwUwPtuVN8D34EDVooXan-EOJRFbeZl0i_c7X7mFjHbaOyx58DEqrlP7j20WUuOHx9jm-3SA2pUKy5ryXmRgifn4=w674-h898-no

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Träskutor förtöjda vid en brygga under molnig himmel i Limfjorden, Danmark.
Skapa konto

Kom nyss hem efter en vecka i Limfjorden, Danmark tillsammans med 65 andra träskutor

• Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
K kristofo skrev:
Kom nyss hem efter en vecka i Limfjorden, Danmark tillsammans med 65 andra träskutor
Nordisk Seglats?
Jag var där för 15-20 år sedan med en liten Colin Archer sköjte.
Trevligt att kunna få en Tuborg direkt på bryggan (y)
En Colin Archer segelbåt med fulla segel på öppet vatten, besättning ombord, i grått väder.
Skapa konto

• Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
Nej, nordisk seglats är tidigare på sommaren (och senaste jag hörde är att man formar om nordisk då det är svårt att få deltagare). Detta var limfjorden runt https://limfjordenrundt.dk, som hålls helt i Danmark med ett race varje dag och gemensam middag på kvällen. Enda som vart tråkigt är att jag inte förstår danska. Jag seglade på en engelsk "kutter". En klassisk segelbåt med röda och vita segel på öppet vatten.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Staffans2000 och 5 till
  • Laddar…
T
Sista dagen på jobbet innan det är dags för 11 månaders f-ledighet

• Solnedgång bakom träd silhuetter markera slutet på en arbetsdag och början av ledigheten.
    Skapa konto
  • Solnedgång över ett landskap med åkermark och träd silhuetter, markerar början på föräldraledigheten.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
harry73
Dags att bumpa tråden igen;)

Det här är min utsikt ikväll
Kvällsutsikt över tågspår med förbipasserande tåg och moderna bostadsbyggnader.
Skapa konto

• Gilla
  • Ledsen
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Cyklade en liten sväng i söndags med min yngsta dotter, då var himlen såhär fin.
Dramatisk solnedgång med orange och rosa himmel över landsväg och fält.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
harry73 harry73 skrev:
Dags att bumpa tråden igen;)

Det här är min utsikt ikväll
[bild]
Ja just dom där husen tittade jag på idag (igen, jag ser dom ju rätt ofta) när jag åkte förbi, och tänkte igen att jag faktiskt tycker om deras arkitektur rätt bra. Jag tror de husen kommer hålla länge rent arkitekturmässigt. Det är lite lagom mycket med moderna underfundigheter.

Men du Harry verkar ha förvillat dig riktigt långt norrut. :)

harry73
Ja det är en bit hemifrån

richardtenggren
Spanade in de där husen i tisdags och även i onsdags förra veckan. Som sagt ser de riktigt trevliga ut!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.