300 619 läst ·
3 406 svar
301k läst
3,4k svar
FOTOTRÅD: Himlafint..
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Tror de kallas lens-flare? Men hittade detta:Hemmakatten skrev:
”The lens elements in a camera contains anti-reflection coatings (thin films). Although they are intended to remove all internal reflections, they are not perfect. Their effectiveness generally depends on incident angle and wavelength. When you photograph an intense source of light, such as the sun, the little bit of light that is reflected is enough to show up in the photograph and the color is an indication of the wavelength dependence of the particular coating.”
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Nej, nordisk seglats är tidigare på sommaren (och senaste jag hörde är att man formar om nordisk då det är svårt att få deltagare). Detta var limfjorden runt https://limfjordenrundt.dk, som hålls helt i Danmark med ett race varje dag och gemensam middag på kvällen. Enda som vart tråkigt är att jag inte förstår danska. Jag seglade på en engelsk "kutter".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja just dom där husen tittade jag på idag (igen, jag ser dom ju rätt ofta) när jag åkte förbi, och tänkte igen att jag faktiskt tycker om deras arkitektur rätt bra. Jag tror de husen kommer hålla länge rent arkitekturmässigt. Det är lite lagom mycket med moderna underfundigheter.harry73 skrev:
Men du Harry verkar ha förvillat dig riktigt långt norrut.