Snigla Snigla skrev:
Observerade alla att vi har snö i Skåne! Säkert fyra cm.. som legat i flera dagar! :D
Hörde idag att de fått 10 cm i Höör.
Här norr om åsen har praktiskt taget allt tinat bort.
 
Jobbade i Lappland förra veckan och fick se en solnedgång långt utöver det vanliga, men jag var tyvärr på hemlig ort med plomberad kamera, så nån bild på underverket kan jag inte bjuda på ☹
 
Isakare Isakare skrev:
Jobbade i Lappland förra veckan och fick se en solnedgång långt utöver det vanliga, men jag var tyvärr på hemlig ort med plomberad kamera, så nån bild på underverket kan jag inte bjuda på ☹
Då kan du ju inte berätta om sådana underverk, sånt vill vi ju se hehe.. :cry:
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hörde idag att de fått 10 cm i Höör.
Här norr om åsen har praktiskt taget allt tinat bort.
Vi fick lite fjun här igår bara, har inte hört höörborna säga så mycket om snön.. men det vore inte första gången de får mer snö än oss :)

(det var där vi fick skotta taket för första gången.. när vi bodde där - här flyttade man från sundsvall till skåne och fick börja skotta hus/garagetak :oops: - heter inte "Frosta härad" för inget..)
 
Var nere i södra Tyskland och Österrike på jobb förra veckan men det var tyvärr så gråmulet så det blev inga bra kort på den storslagna naturen.
Tom. bilderna från kvällsaktiviteterna blev suddiga...
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hörde idag att de fått 10 cm i Höör.
Här norr om åsen har praktiskt taget allt tinat bort.
Här har vi snöfattigt också, vi hade bara -1 härom dagen samt sol, då försvann den mesta snön, snyft!

Odlingslådor täckta av tjockt snötäcke med spår av smältning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ingen himmel men vissa odlingslådor ser man.

Måttstock stående i snö visar snödjupet i en trädgård, indikerar snart barmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snart barmark.....
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Snart barmark.....
Här också...
Ett måttband står upprätt i gräs med snöfläckar för att visa markhöjd eller djup.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Reyhn och 8 till
  • Laddar…
haha
 
Isakare Isakare skrev:
Jobbade i Lappland förra veckan och fick se en solnedgång långt utöver det vanliga, men jag var tyvärr på hemlig ort med plomberad kamera, så nån bild på underverket kan jag inte bjuda på ☹
Då borde det även vara sekretessbelagt att berätta om solnedgången :D
 
B Byggdjuret skrev:
Då borde det även vara sekretessbelagt att berätta om solnedgången :D
Jag kanske sa för mycket nu
Men jag är skapligt säker på att det var samma sol som i övriga välden
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
harry73
Isakare Isakare skrev:
Jag kanske sa för mycket nu
Men jag är skapligt säker på att det var samma sol som i övriga välden
Jobbar du i bilindustrin?
 
Apropå snö tog jag en bild på E4an en bild före Sundsvall, zooma in och notera viltstängslet. Vinterlandskap med snövägar och viltstängsel längs E4:an före Sundsvall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ja73 och 4 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Jobbar du i bilindustrin?
Inte jag, men det var mycket bilar i skogen där jag jobbade.
 
harry73
Glömde lägga upp bilden förra veckan
Vintersolnedgång genom kala trädkronor med snöklädda fält i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Tillbaka till idag måndag. Solnedgång kl 16.54
Solnedgång med orange himmel och silhuetter av träd och buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.