Jag kastar in en kvalificerad gissning på Sandhammaren på Österlen, Skåne.
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
harry73
Det stämmer :)
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Solnedgång med träd och landskap, inget hav, hus silhuetter mot ljus himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En solglimt igår, lite längre västerut än för en vecka sedan.
Och klockan 16.18, förra veckan var det kl 15.54, så det går mot ljusare tider.

Och Harry73, inget hav i sikte :)
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
harry73
Havet hänger ju i luften :D (i form av regn, för de som inte fattar)
 
Ny morgon, samma gammla utsikt, soligt och kallt.

Vinterscen med snötäckt mark och träd vid soluppgång, ett hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trevlig söndag på er alla!

Mvh P-A
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Snart 12.00, solen börjar komma högre upp på himlen, kallt men skönt.

Vinterlandskap med solen lågt på himlen och träd som kastar skuggor över snötäckt mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det börjar bli lite för mycket snö.
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Dagens "nästan sol" över Hallandsåsen, kl 15.14:
Vinterscen med blek sol bakom träd vid Hallandsåsen och snötäckt mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och lite senare, kl 16.33, tänk fortfarande ljust klockan halv fem :)
Och med en glimt av Laholmsbukten för att glädja Harry73 ;)
Dimmigt vinterlandskap med snö och träd silhouette mot en ljusstrimma på himlen över Hallandsåsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Dagens "nästan sol" över Hallandsåsen, kl 15.14:
[bild]

Och lite senare, kl 16.33, tänk fortfarande ljust klockan halv fem :)
Och med en glimt av Laholmsbukten för att glädja Harry73 ;)
[bild]
Ja du KOW, vad säger man, fina vyer ni har, vädret kanske inte alltid är det soligaste, men:

Soluppgång över en öde småbåtshamn med snötäckt landskap och träd i vinterskymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär ser det ut hos oss, nu, måndag morgon, småbåtshamnen ligger öde.
Det blir ännu en solig dag
Kanske jag skall bifoga en annan bild över nackdelen med klart och fint väder.

Bild från bilens instrumentbräda som visar klockslag 7:23 och kall temperatur på -25 grader Celsius med snöig landsväg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag tror att jag nästan föredrar Hallands lite, inte så soligt, men något mildare klimat.

Det är för och nackdelar över vårat vackra land.

Ha det gott!

Mvh P-A och ett myggfritt Dalarna.
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Burr.. man kan ju inte like:a den där termometern.. oavsett hur fin bilden ovanför är!
(Har minus nio här)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Burr.. man kan ju inte like:a den där termometern.. oavsett hur fin bilden ovanför är!
(Har minus nio här)
Ha, vi hade -12°C tidigt i morse!
Men Pagno hade alltså dubbelt så kallt :)
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
harry73
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Men Pagno hade alltså dubbelt så kallt
Hur räknar du? 249 grader Kelvin är dubbelt så kallt som 261 grader Kelvin?
 
harry73 harry73 skrev:
Hur räknar du? 249 grader Kelvin är dubbelt så kallt som 261 grader Kelvin?
Du såg kanske inte min :)
 
Vintersolnedgång med snötäckt landskap och silhuett av träd, datum angivet i övre vänster hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Vinterlandskap med snö, sol och träd nära Söderköping.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmavid, strax utanför Söderköping
 
Redigerat:
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Observerade alla att vi har snö i Skåne! Säkert fyra cm.. som legat i flera dagar! :D
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.