36 032 läst ·
569 svar
36k läst
569 svar
Fossilbilen överlägsen elbilen. Fakta.
Imorse när vi skulle iväg hade vi -37 grader. Bensinbilen vägrade starta trots startkablar. Den andra bensinbilen startade inte heller men kom igång med startkablar. Samma morgon startade gårdens två elbilar utan anmärkning. För mig är det glasklart vilken typ av bil jag helst vill ha på vintern…
Många argument i stil med: visa mig en elbil som kan köra 150 mil utan att tanka och samtidigt dra ett släp på 10 ton.
Ok, visa mig den bensin/dieselbil som kan tankas automatiskt i hemmet varje dag
/ Fossibilsägare men sugen på elbil
Ok, visa mig den bensin/dieselbil som kan tankas automatiskt i hemmet varje dag
/ Fossibilsägare men sugen på elbil
Precis! Man skall ha minst två bilarSkandiamannen skrev:
Vänta till det blir -40. Då går det inte att ladda elbilen övht. Körsträckan blir inte heller nån höjdare och om det går att få plussgrader i kupen är tveksamt.Skandiamannen skrev:
Men det kommer fortsatt gå att kabla ingång bensinaren från elbilens batteri.
Ok hur ofta är det -40? Vid -37 gick det utmärkt att ladda, varmt i kupén och en räckvidd på 22 mil.Ulltand skrev:
Skitsnack. Det enda som gäller är ålning, medelst hasning. Det funkar nykter och det funkar full, det funkar på gång/cykelbana oavsett förhållande, det funkar i skogen och det du kar i diket.P Peter_Ker skrev:
Vi hade bara -14 i Göteborg. Elbilen rullade ljudlöst och utan problem ut som vanligt. Kvar stod jag med diselröven. Den startade med efter två vägran och en rivning snurrade den igång på först två, sen tre och efter ytterligare nån halvminut, på alla 4 cylindrarna. Svart fin rök också. Känns modernt.Skandiamannen skrev:
Har du testat att byta glödstift? En frisk diesel har inga problem att starta vid -25CF fsn skrev:Vi hade bara -14 i Göteborg. Elbilen rullade ljudlöst och utan problem ut som vanligt. Kvar stod jag med diselröven. Den startade med efter två vägran och en rivning snurrade den igång på först två, sen tre och efter ytterligare nån halvminut, på alla 4 cylindrarna. Svart fin rök också. Känns modernt.