46 886 läst ·
842 svar
47k läst
842 svar
Fossilbilen överlägsen elbilen. Fakta.
Det var riktig MIljöpartilogik, hon ska kanske bli politiker ?P Pligg85 skrev:
Jag har laddare i hemmet, men den är inte mer automatisk än en vanlig bensintapp. Man måste manuellt ansluta munstycket till bilen.Jonatan79 skrev:
Största skillnaden är att det tar typ en minut att tanka bensin/diessel, medan elbilen tar flera timmar… och jag kommer nästan dubbelt så långt med bränslemotor på en tankning…
Vad är det som är automatiskt menar du?
Den laddas när du sover, alltså under 1 minNissens skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Nej, största skillnaden är att du inte behöver ha en egen dieselpump hemma.Nissens skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Generellt känns det ju som att det inte kan vara så många negativa sidor med elbilar ändå om det tyngsta argumentet är att det är jobbigt att stoppa in en laddkabel i bilen nån gång i veckan.
(Vet att många av er inte förstår sarkasm, så jag understryker att detta är skrivit sarkastiskt)
(Vet att många av er inte förstår sarkasm, så jag understryker att detta är skrivit sarkastiskt)
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Några lantbrukare känner jag som har, men de blir faktiskt färre och färre numera på grund av bränslestölder.Nissens skrev:
Beroende på dina körvanor kan du med elbil för alltid slippa ladda någon annanstans än hemma och det är ju svårt att få till med en ICE.
Dock känns hela diskussionen om det är lättare att tanka från pump eller ladda med sladd helt irrelevant, det finns många andra skillnader/likheter som är mer värt att diskutera än just det.
Men hur gör du när soppan tar slut på macken som den gjorde nyligen?maxmsm skrev: