2 605 läst ·
11 svar
3k läst
11 svar
Förvirrande varumärken
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
På de flesta byggmarknader och intebetbutiker finns det blandare och andra produkter från Hansgrohe, på vissa butker finns det även produkter från firman Grohe.
Har just insett att det är 2 helt olika sortiment.
Grohe förefaller vara lite mer exklusiv än Hansgrohe?
Är det ena en billig kopia, eller är båda välkända seiösa företag?
Har just insett att det är 2 helt olika sortiment.
Grohe förefaller vara lite mer exklusiv än Hansgrohe?
Är det ena en billig kopia, eller är båda välkända seiösa företag?
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Någon med erfarenhet bra/dålig om deras blandare?
Tydligen är det en släktfejd som ligger bakom (brödrar?). Så, den ene hoppade av och startade konkurrerande verksamhet. Båda nichar sig mot kvalitetsmarknaden där man värdesätter lång pålitlig livslängd. Har själv hela huset fullt av Hansgrohe, men tror att Grohe också skulle funkat om jag tyckt om deras design. Har aldrig haft problem, ångrar mig inte.
(Köpte en gång en snygg blandare från IKEA. Förutom att den var svår att sätta in blev den "sladdrig" i greppet efter 6 månader. Kunde nog bytt in den, men jag skulle ju inte fått ersättning för arbetstiden att pula bort den gamla o in med den nya. => köpa billigt e att köpa dyrt)
Notera: Har även respekt för de stora svenska tillverkarna
(Köpte en gång en snygg blandare från IKEA. Förutom att den var svår att sätta in blev den "sladdrig" i greppet efter 6 månader. Kunde nog bytt in den, men jag skulle ju inte fått ersättning för arbetstiden att pula bort den gamla o in med den nya. => köpa billigt e att köpa dyrt)
Notera: Har även respekt för de stora svenska tillverkarna
Medlem
· Stockholm
· 4 633 inlägg
Har en blandare och en duschblandare, det står Hansa i skrivstil, alltid trott det var Grohe.
I köket en kran med 2 fattningar, märkt med ett "S" med pilar i ändarna.
Använt dessa i 28 år och kvaliten är fantastisk.
Märket är jag inte säker på, men kan skriva under på att "Den som köper billigt köper dyrt".
I köket en kran med 2 fattningar, märkt med ett "S" med pilar i ändarna.
Använt dessa i 28 år och kvaliten är fantastisk.
Märket är jag inte säker på, men kan skriva under på att "Den som köper billigt köper dyrt".
Klicka här för att svara
