Tycker att den nya rubriken "Elektronik" förvirrar. Det är ju normalt den typ av teknik som man hittar i t ex TV-apparater och datorer (förenklar...), och inte det som vi oftast diskuterar i den här avdelningen, dvs elinstallationer i småhus. Om man inte ska blanda ihop ämnet med el-uppvärmning, så kanske elteknik vore bättre. Har tyvärr inte bättre förslag.

Annars tycker jag att den nya uppdelningen med fler ämnen här på forumet är kanon! [smiley=tekst-toppie.gif]

dalle skrev:
Tycker att den nya rubriken "Elektronik" förvirrar. Det är ju normalt den typ av teknik som man hittar i t ex TV-apparater och datorer (förenklar...), och inte det som vi oftast diskuterar i den här avdelningen, dvs elinstallationer i småhus. Om man inte ska blanda ihop ämnet med el-uppvärmning, så kanske elteknik vore bättre. Har tyvärr inte bättre förslag.

Annars tycker jag att den nya uppdelningen med fler ämnen här på forumet är kanon! [smiley=tekst-toppie.gif]

Ja om inte Marlene har en extremt bra förklaring till varför det heter såhär så ska vi nog tillbaka till "El" igen, för det är ju vad denna avdelning handlarom...... Lugn bara lugn så fixar det sig.... ;)

Tycker också att "el" var bättre. "elektronik" blandar man för lätt ihop med teknikrummet!

Slog lite i susning.nu och fick följande förklaringar:

Elektronik gren av elektrotekniken som bygger på elektroners rörelse i vakuum, gas eller fasta material (som halvledare). I både amerikanskt och europeiskt språkbruk omfattas även användningen av elektroniska komponenter, inom exempelvis radio, television, datateknik, kommunikation, informationsteknik och mätteknik.
medan
El är en sammandragning av elektricitet eller elektrisk.

RoTe
Jag tycker det är NOG med omstrukturering av forumet. Varje dag man kommer in här så får man ju leta efter sina favoritforum! SLUTA!

Jag röstar för namnet "Elteknik"

optimum
Gnistan

...eller som i andra avdelningar: "El & Elektronik"

Eftersom jag har tillgång till delar av Tekno's hela vetande så förslår jag den rubrik de har: El-arbete; det ger en enkel och tydlig rubrik om vad man kan förvänta sig för problem och dess lösningar.  8-)

vem f.n är det som ändrar o donar me rubrikerna stupalöst..............måste väl finnas nåt annat o göra...... >:(

Kass rubrik. El var mycket bättre. elektronik borde diskuteras i teknik.

Håller med föregående talare, EL var bättre!!! :-/

Andra alternativ kan vara:
* Elinstallationer
* Elteknik
* Elarbeten
* Elreleterat
* Elfrågor
8-)

Nu har nån vänlig själ ändrat rubriken till favoritrummet! ::) :)

Tack för det. Nu hittar man hem utan karta

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.