8 275 läst ·
30 svar
8k läst
30 svar
Förvaringsväska till skruvmejslar?
Parat ser det ut att vara. Ett annat liknande märke är Chicago case.Matte_Nörden skrev:
http://www.chicagocase.com/
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 283 inlägg
En sådan slet jag på i säkert 5år varje dag.
http://www.chicagocase.com/product.php?catid=72&id=25
Riktigt bra som serviceväska!
http://www.chicagocase.com/product.php?catid=72&id=25
Riktigt bra som serviceväska!
Produkter som diskuteras: "Raaco"
Raaco
Raaco är det ledande företaget för kvalitativ och flexibel förvaring och har länge varit det främsta valet för verktygsförvaring för både professionella och kunniga amatörer. Sedan mitten av 1950-talet har de utvecklat och tillverkat
Läs mer
Säkerligen håller det. Kör med skruv och mutter. Nej jag har alla mejslar löst eller i en elektrikerficka.
Mest jobbigt att bära runt på massa verktyg som man inte eller nästan aldrig använder.
Tanken är god, men jag vill bara höja ett litet varningens finger.
Dels kommer den komma rätt långt ner om du inte ska sätta den i den löstagbara verktygslådan. Och sätter du den "där nere" kan den komma i konflikt med utdragsfunktionen på lådorna.
Därtill, antar jag, kommer du att sätta den på sidan. Vilket gör att den sticker ut, då är risken att man kör in den i en dörrkarm eller dylikt när man passerar en dörr eller trång passage och då är risken stor att det flyger plastskärvor både högt och lågt och rätt vad det är har du ett hål i din vagn.
Dels kommer den komma rätt långt ner om du inte ska sätta den i den löstagbara verktygslådan. Och sätter du den "där nere" kan den komma i konflikt med utdragsfunktionen på lådorna.
Därtill, antar jag, kommer du att sätta den på sidan. Vilket gör att den sticker ut, då är risken att man kör in den i en dörrkarm eller dylikt när man passerar en dörr eller trång passage och då är risken stor att det flyger plastskärvor både högt och lågt och rätt vad det är har du ett hål i din vagn.
Hur breda är de där väskorna egentligen?trånga passager och dörrar? Borde ju vara utmärkt att sätta dem på utsidan eller till och med på handtaget.
Borra annars 14 hål i locket och sätt dem där.
Borra annars 14 hål i locket och sätt dem där.
Smältlim is the shit! Stör inte utdraget.thomasx skrev:Tanken är god, men jag vill bara höja ett litet varningens finger.
Men... det skyddar inte mot dörrkarmar, dock kan det hjälpa om man träffar en dörrkarm.
En sån där vagn brukar väl ha ett lock, öppnar man det finns det oftast någon form av lock/vertygsfack som går att lyfta bort? man skulle ju kunna borra 14 hål i den. Dessa vagnar brukar väl öppnas bakåt, då skulle man säker kunna montera mejslarna på framsidan om dem inte är för långa.thomasx skrev: