Är det någon som vet vart man kan köpa en tom förvaringsväska för skruvmejslar?

Jag vill gärna ha mina mejslar samlade och i en liten väska så att de är lätta att ta med. Dom mejslar som jag har tänkt köpa kommer i ett ställ, inte i en väska. Vill därför köpa en tom mejselväska att flytta över dom i.

Ska köpa följande mejselset:
http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/products_id/1353

Men vill ha dem i en väska liknande den här:
http://www.axminster.co.uk/wera-wera-kraftform-plus-lasertip-screwdriver-set-prod900594/

Setet jag vill köpa innehåller 14 mejslar, så förvaringsväskan ska gärna ha plats för alla 14. Tar gärna emot förslag om det är någon som vet vart jag kan köpa en sån väska.

Är inte intresserad av andra förpackningar med ett handtag och flera olika bitsar till, utan vill gärna ha en väska som passar för ovanstående set.

Några förslag? Har googlat en hel del utan att hitta något.

ullberg
Och varför skulle du bryta din tidigare trend? Är det något fel på en Essbox? ;) Du verkar ju fullt kapabel att göra riktigt snygga utsnitt i skuminsatserna.

Annars kanske denna kunde funka: http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Arbetsbank-och-forvaring/Verktygslada/Verktygsvaska-20601/

Facken där de satt fasta nycklar på bilden tycker jag kunde vara användbara (fast inte helt optimala).

/U

PS: Något OT (och jag menar det inte på något sätt elakt, det är helt ärligt menat):

Borde inte du sluta överarbeta alla kravställningar på verktygsparker och dess förvaringslösningar så otroligt mycket och istället fokusera på att använda alla fantastiska verktyg du köper? Du har ju köpt ett hus om jag fattar det rätt, inte börjat som hantverkare. Även om god ordning betalar sig även för hemmapularen ska dina verktyg bara göra små transporter. Förvaringslösningar på den nivå du tar det skulle jag vilja hävda bara behövs för hantverkare som flyttar sina verktyg dagligen (och snitthantverkaren har inte ens till närmelsevis lika eleganta lösningar, men det är ju en annan fråga).

Jag har ett yrke som går ut på att skapa planer på en närmast anal nivå, men måste ändå säga: sluta planera och lägg istället tiden på att göra saker!

• Gilla
noone70
  • Laddar…
Hejsan !

Kom att tänka på den här, http://www.jula.se/verktygsvaska-460049 då finns det även plats för skruv, plugg osv.
Förstår att du gärna vill ha ordning på dina verktyg, håller själv på att bli galen på mitt gamla trånga uthus där allt!!!! försvinner trots tappra försök att organisera. För mycket prylar och för lite plats helt enkelt. Har dock köpt begagnade kundkorgar från RUSTA !!! (allvarligt) där jag plockar ihop de saker jag skall använda till det jag skall göra för tillfället. Fungerar rätt så bra och alla prylar på ett ställe där jag jobber för tillfället.

Mvh
Jante

Det är väl bara att köpa en låda eller något som passar för man får ju med upphängningsrack i satsen.

Jag skulle nog ta och såga ut en skiva till en Essbox och sätta ett tyg som de går stoppa in i eller klips som håller fast dem. Gör du med halva i foam kan du fylla det med tänger osv.

Det är ju faktiskt bara skruvmejslar och inte ett laserinstrument. Lägg dem i en hink.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag tycker det finns en vits att ha dem i ordning. Går klart mycket snabbare att hitta den mejseln jag behöver och när jag är klar ser jag om det är någon som saknas.

Jag stödjer ordning. Jag håller på med min egen version av Sys-hwz ovan. Gör en du med!

Sök på tool-roll så kanske du hittar lite intressanta alternativ. ;)

jonmo skrev:
Jag stödjer ordning. Jag håller på med min egen version av Sys-hwz ovan. Gör en du med!
Jag har en uppsättning mejslar i en alu-portfölj för reparationer ute på fältet. Hemma i garaget har jag en uppsättning i en rull-låda och el-mejslarna bor i västen.

Har också vart lite fundersam på en sys.hwz, men jag har inte behov av så stor låda när jag är ute och den måste tåla att skickas som checkat bagage på flyget.

Ja ordning på mejslarna måste det ju vara, gäller även andra handverktyg. ;)

DSC05017_zpsf3411406.jpg

• Gilla
Matte_Nörden och 1 till
  • Laddar…
smilingcopycat skrev:
Ja ordning på mejslarna måste det ju vara, gäller även andra handverktyg. ;)

[bild]
Det var ingen dålig lagerhylla du har till din verktygsväska :p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.