Jag har en 90 cm bred trappa till övervåningen och har tänkt bygga ett förvaringsutrymme i taket ovanför, ca 40 cm högt. Detta har jag tänkt utföra som en spånskivelåda som får vila ovanpå reglar som jag sätter mellan väggarna, undersidan kläs sedan med gips.
Den ena väggen är en gipsvägg med träreglar och den andra är en betongvägg. I gipsväggen blir det enkelt att fästa mina reglar, men hur gör jag i betongväggen?
Jag har tänkt sätta en längsgående regel på den och sedan fästa de tvärgående reglarna i den, men vad fäster jag regeln i betongväggen med? Spikplugg, expander eller något annat? Eller är hela konstruktionsidén dum?