Har ett förvarings dilemma som någon kanske kan hjälpa mig med.
Söker smidig förvaring för borr, bits, hålsågar, försänkare, mm. Vissa borr och bits ligger i sina orginalaskar, andra lösa.
I dagsläget har jag en sortimentlåda till alla lösa borr, bits tigersågblad, mm och dom olika satserna ligger lite här och där.

Vill ha en smidig förvaring som man kan bära med sig, där man har allt samlat. Typ Festools Centrotec-sats i systainer. Dock är jag för snål för att köpa en centrotec-låda, speciellt när man har alla prylar redan. Och ett problem med den, är att man i princip inte kan komplettera med fler prylar.

En annan tanke jag haft är att köpa ett gäng mini-systainrar och ha en för borr, en för hålsågar, osv. Men det finns inga vettiga orginal-insatser att köpa. Och att tillverka snygga och praktiska insatser själv är inte det lättaste.

Hur gör ni? Eller känner ni till någon lösning som kan helt eller delvis täcka mina behov?

Förvarar allt i en hög ihopskyfflat i ett hörn :)

Essbox? Finns en tråd här på BH om att modda dem för egna lösningar. Kolla användare olzon.

Redigerat:
  • Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Jag förvarar skruv mm i Raacos Handybox som även går bra att bära med sig:
http://www.clasohlson.com/se/Pr311432000/Pr311432000
De borde även fungera bra till borr och bits men det är nog på håret att hålsågarna går ner på höjden. Jag köpte mina på CO och kompletterade med andra insatser från Farnell. Men detta blir nog inte heller någon billig lösning.

Raacos boxen ser smart ut, men 700 för förvaring av detta känns dyrt iallafall för mig... :)

Bloink skrev:
Vill ha en smidig förvaring som man kan bära med sig, där man har allt samlat. Typ Festools Centrotec-sats i systainer. Dock är jag för snål för att köpa en centrotec-låda, speciellt när man har alla prylar redan. Och ett problem med den, är att man i princip inte kan komplettera med fler prylar.
En annan tanke jag haft är att köpa ett gäng mini-systainrar och ha en för borr, en för hålsågar, osv. Men det finns inga vettiga orginal-insatser att köpa. Och att tillverka snygga och praktiska insatser själv är inte det lättaste.

Hur gör ni? Eller känner ni till någon lösning som kan helt eller delvis täcka mina behov?
Jag hade tänkt köpa Festools Centrotec men som du skriver är den inte gratis. Alternativet är att köpa en tom systainer och insatsen till centroteclådan. Jag tror att insatsen går på ca 200 + systainer på 450 om jag inte minns fel. Jag tittar även på någon av skumgummiinsatserna för att göra en "egen" för udda prylar.
http://www.festool.se/Produkter/Acc...id=497563&name=SYSTAINER-utan-insats-SYS-1-TL

Tack för svaren. Efter lite funderande, beslöt jag mig för att satsa på en Essbox. Var och köpte en idag.
Ska se om jag kan få ihop en vettig inredning till den också. Återkommer med resultat.
Men fortsätt gärna att bidra till tråden ändå :)

hmm är på jakt efter någon likanden, hitta tex den här: http://www.blocket.se/vi/58710017.htm?ca=13

men skulle vilja ha tex borr som enlingt länken, men att det finns möjlighet att modifiera, som man sj vill

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.