B
Har planer på att se över taket i år. När jag vet att allt är OK där så tänkte jag ordna till ett enkelt golv för att sedan kunna förvara lite prylar däruppe. Ingen takfotsventilation, en ventil sitter på vardera gaveln. Är det något speciellt man bör tänka på i samband med detta? Skillnaden mot förr blir ju att det ligger ett golv dar det idag bara ligger öppen isolering samt att en del grejor kommer att finnas däruppe.

Det är väl inget speciellt. De flesta har väl sina kallvindar fulla med grejor. Tänk på att det får vara saker som tål de stora temperaturväxlingarna, och tänk på att det brukar bo möss på vinden.

B
nehej, det kanske inte är något speciellt. tänkte kanske mest på om det bara är att lägga på ett golv däruppe. idag så finns det bara lite spridda brädor så man kan ta sig fram. ingen fara att lägga ett mer "tätt" golv i form av brädor då?

Förmodar att du inte tänker lägga ett heltäckande golv utan mera som en gång i mitten. Det är också väldigt vanligt och kan rimligen inte ställa till något.

B
Ja, lite mer än en gång i mitten kanske. Det är ju inte lönt att lägga brädor ända ut mot taket, men lite mer än en gång tänkte jag nog. Bör man ha ngt skikt mellan brädor/isolering? Banala frågor kanske, men jag vill inte göra något dumt och har inte kunskapen att avgöra detta själv :)

• Gilla
Dannnnnnne
  • Laddar…
Nej, det är bara att spika brädor. Fundera på om du kanske i framtid vill inreda vinden, då kan det vara en bra idé att göra golvet ordentligt, dvs plant och utan svikt.

B
Ok, då får hammaren jobba så småningom. Vi har alldeles för mycket prylar, och vinden är idag helt outnyttjat. Vore perfekt om man fick lite mer förvaringsplats :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.