Hittade ingen lämpligare forumdel. Har kanske fått tag på ett pingisbord, men måste tyvärr förvara i ouppvärmt utrymme. Känns som att det inte är lika hållbart som t.ex trädgårdsmöbler..

Finns några tricks? T.ex stor presenning + torrbollen. Tips? Tar jag mig an ett omöjligt uppdrag?

4774
F fuentes skrev:
Hittade ingen lämpligare forumdel. Har kanske fått tag på ett pingisbord, men måste tyvärr förvara i ouppvärmt utrymme. Känns som att det inte är lika hållbart som t.ex trädgårdsmöbler..

Finns några tricks? T.ex stor presenning + torrbollen. Tips? Tar jag mig an ett omöjligt uppdrag?
Om det är helt ouppvärmt är det ingen fara. Pingisbordet kommer följa temperaturen och vara djupfryst under vintern för att sedan långsamt tina under våren. Så länge det står stadigt och jämn finns det ingen risk att det slår sig.

Har en ouppvärmd gäststuga med sängar, soffor, bord, stolar, garderober, tavlor mm och det har aldrig blivit fuktskadat, mögligt eller ens luktat instängt när jag öppnar upp på våren, utan allt är i toppskick.

Nu kommer säkert åtskilliga säga att du måste ha någon form av underhållsvärme men det är så det bildas fukt och fukt ställer bara till med problem.

När jag var barn så hade vi vårt pingisbord i ouppvärmt garage året om i 15 år, vi plockade upp/ner det varje gång vi skulle använda det, det var lösa skivor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.