Ossian K Olsson
krillek krillek skrev:
De hade nog kunnat spara några miljoner genom att inte riva ut de fina gamla trägolven med hundra års patina för att istället ersätta med parkett.

[bild][bild]
Fast alla vill inte ha kalla, dragiga plankgolv! Det finns en anledning att dessa täcktes över en gång i tiden.

• Gilla
SvanteC och 6 till
  • Laddar…
det är ju rätt vanligt att miljön blir lite åt det sterilare hållet i dessa program. Gissar att prylar tas bort och blir lite av interiörminimalism, samt att de knappast bott in sig än med så kort tid efter denna totalrenovering under några års tid. Det vore kul att se hur inredningen ser ut om 5 - 10 år efter inflyttandet. Från egen erfarenhet, så tas bort en del prylar så där vart femte år, när de tar allt för mycket plats o skapar ett rörigt intryck.

• Gilla
JanWic och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Fast alla vill inte ha kalla, dragiga plankgolv! Det finns en anledning att dessa täcktes över en gång i tiden.
Så kan det naturligtvis vara även om vi inte vet något om hur kalla/dragiga de faktiskt var. Vi får bara konstatera att i det här fallet tycker vi nog olika. Jag är mer för att bevara och vårda sådant som inte går att återskapa och om jag istället vill ha nytt/toppmodernt så bygger jag nytt.

• Gilla
Johan Sahlin och 2 till
  • Laddar…
Den välkomnande entren med de vackra varma färgerna, trappan upp, de luftiga stora rummen, golven, hemtrevligheten. Jag gillar detta skarpt och tycker väl att det är ett av de vackraste husen på många år i programserien. Tummen upp!

• Gilla
jocke31 och 11 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
krillek krillek skrev:
Så kan det naturligtvis vara även om vi inte vet något om hur kalla/dragiga de faktiskt var. Vi får bara konstatera att i det här fallet tycker vi nog olika. Jag är mer för att bevara och vårda sådant som inte går att återskapa och om jag istället vill ha nytt/toppmodernt så bygger jag nytt.
Då tycker vi nog inte så olika ändå. Jag kan absolut gilla ett plankgolv om det fungerar. Såg det inte ut som att de till och med hade plankgolv i något rum? Men det kanske var nylagda.

Jag tycker ju ändå de verkar ha varit otroligt duktiga med materialvalen och att det var nya golv men som ändå följde tidsandan.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Mycket fint hus!
Det här 12-miljonersbygget är bra mycket mer intressant än de 12-miljonerslådor byggt i nåt "spännande" material med platt tak och väggar av glas som ibland visas upp i den här programserien.

Visst, huset fick lite märkliga färgval på en del ställen men det är också det enda negativa jag har att säga.

Redigerat:
  • Gilla
Oldboy och 4 till
  • Laddar…
Jag fattar dåligt, finns det ingen toalett på ovanvåningen (ser ingen i badrummet)?

Keiller Keiller skrev:
Mycket fint hus!
Det här 12-miljonersbygget är bra mycket mer intressant än de 12-miljonerslådor byggt i nåt "spännande" material med platt tak och väggar av glas som ibland visas upp i den här programserien.

Visst, huset fick lite märkliga färgval på en del ställen men det är också det enda negativa jag har att säga.
12 plus en eller några miljoner.

Så räkna nog 15 miljoner. PLUS tiden som de sa att de la ner själva. Måla allt.... Det måste vara en miljon till iaf.

Jag tror verkligen på att leva sina drömmar och bränna pengarna på det man gillar.

Men om man som mannen i familjen verkar lite "uppfinnarjocke" så kan man ju undra om han inte kommer vilja ha ett annat boende om några år.
Då är det ju lite trist om man måste sälja med en rätt stor förlust och kanske bränner hela kontantinsatsen plus de fyra åren av sitt liv man lagt ner på att bygga....

Men hoppas verkligen att familjen trivs och bor kvar. Och tycker det är värt lägga halva inkomsten på bolånet 😲

• Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
krillek krillek skrev:
De hade nog kunnat spara några miljoner genom att inte riva ut de fina gamla trägolven med hundra års patina för att istället ersätta med parkett.

[bild][bild]
Några miljoner var väl att ta i.

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Mycket fint hus och bra genomfört även om det vart jäkligt dyrt.
Men förstod jag rätt att de inte har någon toalett på entreplan? Helt galet i så fall.

P patrik.hermansson50 skrev:
Men förstod jag rätt att de inte har någon toalett på entreplan? Helt galet i så fall.
Det finns på entreplan men inte i badrummet på övervåningen?
Planskiss över en våning med markerade rum som vardagsrum, hall och kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det verkar osannolikt att det inte finns toa på övervåningen. Kan det finnas en i kattvinden intill badrummet?

G Guson skrev:
Det verkar osannolikt att det inte finns toa på övervåningen. Kan det finnas en i kattvinden intill badrummet?
Håller med, finns två möjliga dörrar där.

• Gilla
NL12345
  • Laddar…
G Guson skrev:
Ja, varför skulle de ha ett signaleringssystem med herr Gårman annars?

• Gilla
Jaggatagga och 2 till
  • Laddar…
jag begriper inte problemet med toan och herr gårman-skylten? Om toa, trots skissen, saknas toalett i nedervåningen, så borde man kunna anlägga en toa i tvättrummet. Men kanske problemet var att de vill använda trappen som en genväg i huset. I slutet på programmet ser jag ingen toalett på ovanvåningen i det stora badrummet, kanske inte klart? eller. får inte ihop det...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.