Egentligen håller jag mig till jordvärme, men skulle gärna vilja höra era åsikter om förutsättningar för en bergvärmeinstallation på en rullstensås.
Jag vet sedan tidgare att en 200m borra kostar ungefär det dubbla, jämfört med förläggning av 2x400m jordvärmeslang. På ett sätt vore det skönt att slippa gräva ner nästan en kilometer slang, men å andra sidan är jag lite orolig att höjden 78 m.ö.h i kombination med rullstensåsen gör att man måste borra väldigt djupt för att få ett sk "aktivt hål". Rätta mig om jag är helt ute och cyklar.