[quote author=el richard link=1145862659/0#15 date=1146065491]
Den som bor längst ner vinner jämfört med han som bor högst upp..... (i ett hyreshus alltså.)
Undrar hur det blir i en 400 m skyskrapa?
Den som bor längs ned kan ju inte gärna ha 45 bars tryck kranen?[/quote]
I höga hus har man många vattenreservoarer på olika våningar så att vattnet faller max typ 10 våningar. Alla hus har eget vattenpumpsystem som pumpar upp vattnet till de olika nivåerna.