el richard skrev:
Den som bor längst ner vinner jämfört med han som bor högst upp..... (i ett hyreshus alltså.)
Undrar hur det blir i en 400 m skyskrapa?
Den som bor längs ned kan ju inte gärna ha 45 bars tryck kranen?
 
RoTe
mattiasp skrev:
[quote author=el richard link=1145862659/0#15 date=1146065491]

Den som bor längst ner vinner jämfört med han som bor högst upp..... (i ett hyreshus alltså.)
Undrar hur det blir i en 400 m skyskrapa?
Den som bor längs ned kan ju inte gärna ha 45 bars tryck kranen?[/quote]

I höga hus har man många vattenreservoarer på olika våningar så att vattnet faller max typ 10 våningar. Alla hus har eget vattenpumpsystem som pumpar upp vattnet till de olika nivåerna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.