Jag har en del snickerimaskiner som jag tänker avyttra MYCKET förmånligt. Jag har lagt in en säljes annons på denna site, men eftersom det inte varit något intresse hittills funderar jag på om det kanske inte är rätt forum.
Är det någon som har tips på någon sida eller forum som är mer inriktat specifikt på snickerimaskiner? Alla tips mottages tacksamt.
Är det någon som har tips på någon sida eller forum som är mer inriktat specifikt på snickerimaskiner? Alla tips mottages tacksamt.
Jag tror nog att det här kan vara rätt plats, då det finns ett stort intresse för gamla stadiga maskiner här. Jag såg annonsen och blev lite intresserad av bandslipen, men det var lite för mycket som stod mellan mig och ett köp. Klent med info om maskinerna, inga priser och att du helst säljer allt tillsammans. Det plus 50 mil mellan oss gjorde att jag inte agerade.
Nu skriver du "MYCKET" förmånligt och om det stämmer och du kan konkretisera det lite mer i annonsen tror jag att du får klart fler att reagera. Speciellt om du tonar ner det där med att köpa allt. Det är rätt många ton och kvadratmeter man ska få plats med.
Nu skriver du "MYCKET" förmånligt och om det stämmer och du kan konkretisera det lite mer i annonsen tror jag att du får klart fler att reagera. Speciellt om du tonar ner det där med att köpa allt. Det är rätt många ton och kvadratmeter man ska få plats med.
Tack för feedback. Ja det är klent med info helt enkelt för att jag inte vet så mycket om dom och det är tunnsått med fabriksskyltar också. Det stämmer att jag helst säljer allt tillsammans men inte nödvändigtvis. Priset blir ju då lite beroende på om det blir enstaka eller allt då det blir ett mycket förmånligt pris
. Jag tar det till mig och funderar på hur jag kan uppdatera annonsen.
Verktygstokig
· Halland
· 8 297 inlägg
Min erfarenhet av annonser där personer skrivit "mycket förmånligt pris" och sen inte specificerat priset är att priset när man väl får höra det är betydligt dyrare än väntat (oftast orealistiskt dyrt dessutom).D dieselhog skrev:
Så där har du en klar förbättringspunkt var du än lägger annonsen.
Jag tror du har större chans på blocket än här. Jag scannar ofta köp o säljsidor för snickeriverktyg o maskiner men byggahus säljforum har jag inte besökt många gånger i mitt liv. Hittade knappt det ens när jag nu skulle leta upp din annons.
Maskinerna tror jag kan vara ganska svårsålda. För stora för garagesnickare o för omoderna för professionella snickerier. Maskinerna är inte dåliga men tror det är en rätt liten skara som kan tänka sig köpa dom, i princip oavsett pris.
Maskinerna tror jag kan vara ganska svårsålda. För stora för garagesnickare o för omoderna för professionella snickerier. Maskinerna är inte dåliga men tror det är en rätt liten skara som kan tänka sig köpa dom, i princip oavsett pris.
Verktygstokig
· Halland
· 8 297 inlägg
Tja, de kommer från ett möbelsnickeri och har använts för möbelsnickeri så tyckte det var ett passande underforum. Kanske vi tycker vi olika ...P Pysslarn skrev:
Då har jag uppdaterat priserna i annonsen och jag hoppas det inte ska ses som orealistiskt dyrt utan tvärtom ;-)Frustrator skrev:
Jag säljer som sagt allt tillsammans för 10000 Kr eller styckvis enligt nedan.
Bandputsmaskin (Buerkle): 3500 Kr
B: 350, D: 150, H: 150
Tappmaskin (Jonsereds): 3000 Kr
B: 105, D: 125, H: 130
Hyvel med kantfräs: 5000 Kr
B: 255, D: 130, H: 82. Tillbyggt bord ingår
Radialkap (Wadkin Bursgreen): 3000 Kr
D: 120
Fläkt (Svenska Fläktfabriken): 800 Kr
Produkter som diskuteras: "Fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag har tagit hem en maskin i samma storleksklass som pallfrakt från DanielN i Skåne för ett alldeles skäligt pris men det var före frakterna skenade iväg.
Jag skall tänka......
Kan du skicka en bild av den?
Jag skall tänka......
Kan du skicka en bild av den?
Här kommer lite fler bilder. Måtten är:
Höjd: 155 cm (inkl. veven)
Bredd: 40 cm
Djup: 110 cm
Höjd: 155 cm (inkl. veven)
Bredd: 40 cm
Djup: 110 cm
Inloggade ser högupplösta bilder