Loggade in på Fortum för att kolla elförbrukningen för oktober och förvånades storligen. Mer än en fördubbling (blå stapel) mot föregående års oktober (grön stapel):
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det gäller en bostadsrättsförening där takvärmeanläggningen har varit en joker i spelet vad gäller elförbrukningen tidigare vintermånader. Jag rantade runt i de två husen hela kvällen igår och letade storförbrukare. Men inget gick att finna. Till sist kunde också takvärmen uteslutas när jag gick igenom dess programering, den är kalenderstyrd och inte ens påslagen i oktober. Ingen förklaring.
Så dök fakturan från Ellevio upp ikväll. Elnätet. En helt annan och rimligare förbrukning på 1993 kWh. Och vänta nu är inte 2x1993 kWh = 3986 kWh...
Fortum har ett 2x registerfel på sin hemsida.
Någon annan Fortumkund som kan se samma fel?