Ska till att montera mina inbyggnadshögtalare snart...har köpt 4st riktigt bra högtalare
och tänkte nog köpa en inbyggnads bas med. Det jag behöver är något att driva
kalaset med. Har tittat på usa, men deras stärkare drivs ju av 110v??..vad finns det
här hemma som kan driva detta??...har köpt en t-amp men tycker den driver för lite..
//
M:D

ingen??

verkar vara lite firmor i sverige som säljer detta?...ett alternativ kan vara en liten
"mikro-stereo"(måste vara vit) som har två högtalare(som man kan ha framme) men
den måste ha utgång så jag kan koppla den vidare till min aktiva sub med inbyggd
stärkare för ytterligare två högtalare(tak högtalare).......något tips?
//
M

F
Förstärkare finns det ju gott om i närmsta elektronikaffär, det beror väl helt på vad du ska ha högtalarna till och om den också ska byggas in någonstans. Du får nog specificera lite mer krav för att få ett bra svar. Vad ska den prestera, vilka funktioner och hur ska den se ut?

tänkte nog först ha specifika stärkare till inbyggnadshögtalarna men har nu börjat fundera om man skulle kunna ha en mindre stereo med två högtalare(måste vara vit) som har utgång för att skicka signalen vidare till en inbyggnadsstärkare som sitter i en bas jag har(klarar att driva två högtalare till + bas)...kallas det pre-out?
Någon som har förslag på en snygg välljudande liten vit stereo?
//
M

"Snygg välljudande liten vit" är nog ganska omöjligt att kombinera, å andra sidan går "inbyggnadshögtalare" och "väljudande" inte ihop heller..."liten vit" går nog att hitta, "snygg" ligger i betraktarens öga.;)

Själv har jag en sån här:
Myryad-MXA2080-SILVER-large.jpg
Myryad MXA2080. Silver, skulle hellre vilja ha svart egentligen men köpte lätt beg så...låter bra, passar mina högtalare och musiksmak.

Oj, vilken dyrgrip:). Var inne på att endera köra på en stereoförstärkare som du och
driva 4 högtalare. Eller så köra på en Vit "mini-stereo" med två högtalare som jag
sen kan koppla vidare med pre-out till min bas som driver ytterligare två högtalare(tak).
Någon som har bra förslag på en vit mindre stereo med utgång för att koppla vidare??
//
M

Jag köpte den begagnad, något år gammal och listpriset betalade jag inte...
Gå runt hos några hifi-handlare, det finns förstärkare i alla tänkbara modeller och prislägen och några till så en vit borde gå att hitta.

trojlee skrev:
Ska till att montera mina inbyggnadshögtalare snart...har köpt 4st riktigt bra högtalare
och tänkte nog köpa en inbyggnads bas med. Det jag behöver är något att driva
kalaset med. Har tittat på usa, men deras stärkare drivs ju av 110v??..vad finns det
här hemma som kan driva detta??...har köpt en t-amp men tycker den driver för lite..
//
M:D
till in-wall sub: http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=300-812
till andra: http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=300-815

Fattar inte varför du måste ha vit förstärkare dock. Varför ska du ha den framme?

stefancrs skrev:
Fattar inte varför du måste ha vit förstärkare dock. Varför ska du ha den framme?
Jag har det för att, när du streamar musik via tex airport express så finns det bara ett 3,5mm uttag...

F
Jag vet ju inte alls hur det ser ut hos dig, men om jag skulle göra något liknande hade jag satt högtalarna på plats i väggen och dragit vettiga högtalarkablar till en lämplig garderob om man vill ha undan grejerna och där satt en bra förstärkare med gott om ingångar, airport express och vad man nu önskar. Om tre år och nya grejer är roligare är det sedan lätt att byta ut utrustningen, men högtalarna sitter fortfarande bra i väggen. Skippa att bygga in förstärkare i väggen, känns bara onödigt.
Inwall-högtalarna driver du med förstärkaren, antigen bara med a/b växel, eller en med flera zoner för att kunna köra olika musik/volym på de olika ställena. Basen kopplar du till subwooferutgången.

aedwall skrev:
Jag har det för att, när du streamar musik via tex airport express så finns det bara ett 3,5mm uttag...
Jag ser inte problemet? Menar du att du håller på och byter vad du har inkopplat i förstärkaren varje gång du vill byta källa? Låter oerhört onödigt :) Om inte annat så är det ju enklare att isf ha alla saker inkopplade samtidigt... Eller ha en ingångsswitch.

Jag kör med Sonosar + ingångssummerare (sonos och HTPC delar på frontar och sub).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.