Behöver råd från någon kunnig. Ska fixa till skadade ytterhörn på gipsvägg. Har köpt självhäftande hörnskydd men nu visar det sig att dom inte går att använda på tapetserad och målad vägg. Någon som provat och vet om det ändå kanske fungerar. Ska sen spackla över och måla
Är risken stor att det blir fult om jag bara målar över? kan ju sätta tapet å sen måla för att slippa att ojämnheter syns lika bra.
Har försökt söka på tidugare inlägg men inte hittat vad jag söker, vill helt ha ngt självhäftande inte kladda med lim. Tar tacksamt emot tips och råd

• Skärmavbild från Byggmax webbplats visar självhäftande hörnskydd för inomhusväggar, 2,5 meter långt, pris 549,5 SEK.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kommer se fördjävligt ut om du bara målar.

Gör ett ordentligt jobb. Skär bort tapeten där listen ska sitta. Slipa ner så det blir jämt.
sätt fast listen.
spackla minst tre lager. längre ut från listen för varje lager.
slipa
måla.

Räkna med att listen "bygger" 2 mm med hörnet. Det är så mycket du behöver höja med hjälp av spackel.

Räkna med att måla om hela båda väggarna där hörnen är.

Appendix Appendix skrev:
Det kommer se fördjävligt ut om du bara målar.

Gör ett ordentligt jobb. Skär bort tapeten där listen ska sitta. Slipa ner så det blir jämt.
sätt fast listen.
spackla minst tre lager. längre ut från listen för varje lager.
slipa
måla.
Tack för svar

Appendix Appendix skrev:
Räkna med att listen "bygger" 2 mm med hörnet. Det är så mycket du behöver höja med hjälp av spackel.

Räkna med att måla om hela båda väggarna där hörnen är.
Tack för rådet, får testa och se om jag blir nöjd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.