2 770 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Förstärka regel?
Hej ska bygga ett badrum som innebär att jag måste dra avloppsrör genom golvregel mellan de två planen i huset. Regeln är 200 mm och ska borras 120 mm för röret. Måste igenom två reglar, måste man då förstärka regeln på något vis, nån som vet?
Mvh Luppe :-/
Mvh Luppe :-/
Beror ju lite på spännvidden samt kottlingen men det är enkelt att förstärka så dumt att chansa...
Limskruva dit en plyfabit ~15*195*1200 på båda sidor om bjälken centrerat vid hålet. Naturligtvis får du borra i plyfan också
Kommer du dessutom åt att spika dit kolvningar 45*195 (se nedan) så är det lugnt!
-----------------------------------------------
| |
| |
----------------------- ----------------------
| |
| |
----------------------- ----------------------
| |
| |
-----------------------------------------------
Limskruva dit en plyfabit ~15*195*1200 på båda sidor om bjälken centrerat vid hålet. Naturligtvis får du borra i plyfan också
Kommer du dessutom åt att spika dit kolvningar 45*195 (se nedan) så är det lugnt!
-----------------------------------------------
| |
| |
----------------------- ----------------------
| |
| |
----------------------- ----------------------
| |
| |
-----------------------------------------------
Klicka här för att svara