Z
Hus_Tomten skrev:
Classic 135 finns ju med öppen planslösning mellan kök och vardagsrum.
FÖR öppen för min smak... i A:121 känns det endå som separata rum, men lite öppet, det blir för stor yta om man kör den helt öppna på classic 135... =)

FÖR öppen tycker inte jag efter har varit och tittat på huset i verkligheten. Tycker det är perfekt. Men vi vill ha ryggåstaket i 135:an. Och iom att taket e normal hög i själva köket så känna det inte FÖR öppet om man väljer den öppna planlösningen. Tycker vi iallafall :)

Z
jag skulle kanske kunna tänka mig typ som en bardisk mellan kök och vardagsrum för att öppna upp lite, men endå inte helt. men det känns som det blir mkt krångel med det...

Jag har oxå tänkt så och pratat om det i LB classic 135 tråden. Att man i så fall väljer den öppna planlösningen och sätter dit en köks ö istället. Är ju möjligt men vad jag har förstått ska lb ha 25000 för att rita upp det och sen kommer kostnaden för själva ön.. Men man kan kanske förhandla.. :)

Z
jag vill inte vända på köket och ha en köksö... utan ha det som det är, men att man öppnar upp som ett rektangulärt hål i väggen in mot vardagsrummet och lägger dit en barskiva typ. men iom att de överskåpen som är där då försvinner mebhöver man ju sätta dit skåp mot tex den väggen som är mot garderoben i hallen... aja. nog bättre att välja ett annat hus. typ första villan, hehe =)

ja synd bara att man inte kan se första villan i verkligheten. Vill verkligen se hur det är. Man kan ju se huset i "rundvandring" på deras hemsida men det räcker ju inte. Vill ju inte heller köpa grisen i säcken :)

Z
har du varit inne i några av anebyhus andra hus? tänkte att det kanske kunde ge lite mer kött på benen?

Z
vet du hur första villan är med ändringar? jag vill ha det extra sovrummet innaför vardagsrummet, men det känns som att vardagsrummet skulle bli ganska litet då. funderar på om man kan ha ett mindre fönster istället för de två som är föreslagna. så att man kan flytta in väggen lite... om du förstår hur jag menar.

Tror jag förstår. Jag vet faktiskt inte hur de är med ändringar. Jag har varit inne i Första villans 1,5 plan. Underbart hus det oxå. Kommer inte riktigt ihåg vad det kosta men tror det va närmare 2 mkr. Men det kändes bra, älskar deras garderober. Stora.. :) Jag fick bra vibbar av huset och försäljarna. Även min sambo kände likadant, han e lite mer insatt när det gäller kvalite och sånt. Några andra Aneby hus har jag inte varit inne i än. Har sett att de skriver mycket negativa saker om Aneby här. Mina föräldrar byggde ett 1980 och för 3 år sedan besikta vi det. Inget att anmärka på. Besiktnings gubben sa själv att Aneby bygger rejäla och bra hus. Och Första Villan är ju Anebys i grund o botten. :)

Z
jag har mailat dem nu och frågat vad ett NF skulle kosta här, samt vad det tex skulle kosta med kamin, den extra wc, sovrummet innanför vardagsrummet osv.

Hoppas på ett snabbt svar av dom. Hade varit roligt att veta. Du får gärna skriva det här sen. Är nyfiken på en extra toa. :)

Z
jag lovar att skriva in den så fort jag fått svar. även om det kan skilja lite så är det ju isf ungefärliga priser iaf =)

Z
jag har nu fått svar. de har varit på semester, därför drog det ut. i inlägget/inläggen efter detta kopierar jag in det jag själv skrev samt det jag fick som svar.

Z
Hej!
Mitt namn är XXX och jag är intresserad av erat Första Villan A:121, antingen med stående eller liggande träpanel. Jag har några frågor som jag hoppas på att ni kan svara på.

1) Vad kostar A:121 NF med liggande resp stående träpanel?
2) Vad skulle det kosta att sätta in en extra wc i klädkammaren som har dörren mot hallen?
3) Vad kostar en kamin?
4) Vad kostar det att få det extra sovrummet innanför vardagsrummet som ni föreslagit enligt skiss?
5) Har ni nåt förslag på om man vill ha badkar/massagebadkar i badrummet? Vad går det på isf?
6) Har ni några modeller av dubbelgarage, dubbelcarport, kombinerat en carport/ett garage med förråd i anslutning och vad ligger de på i pris NF?

Vore tacksam för svar. Vi planerar i övrigt att helst bygga i Eksund alternativt Åby, kanske ut mot Skriketorp.

Mvh/XXX

Z
Hej XXX,

ursäkta mitt sena svar, komm tillbaka i dag efter semester.

priser
A121 klassiskt utförande 1 623 785.00, liggande panel modern 1 644 179.00 inkl. platta på mark med golvvärme.
2: 24 720.00
3: ca;45 000.00
4: 10 479.00
5: ca 20 000.00
6: ca 230 000.00

hoppas ni finner priserna intressanta
slå gärna en signal om ni har fler frågor
XXXX-XXXXXX

mvh
XXX

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.