Vi har fått upp ögonen både på LB classic135 och Första Villan A:121?
135 har vi varit på visning men än så länge finns inte 121 som visningshus här i skåne. Nån som byggt det eller sett det? Hur känns huset i verkligheten? Trångt?
135 har vi varit på visning men än så länge finns inte 121 som visningshus här i skåne. Nån som byggt det eller sett det? Hur känns huset i verkligheten? Trångt?
Huset kosta 1.6 och då ingår grunden. Vad sen det totala kostnaden vet jag inte och inte heller vad det kosta att få e extra toa. Detta va det första huset vi fick upp ögonen på pga det låga månads kostnaden och att detta skulle byggas i Tollarp där vi bor. Dock gilla vi inte tomten men här finns fler.
Vi fär väl vänta tills det byggts så man kan se det i real thing.
om du får tag på bilder då får du gärna lägga ut dem. så vi andra kan få se =)
vill du/ni ha ett extra sovrum bakom vardagsrummet eller ha det stora sovrummet? vi har inget jättebehov av det extra sovrummet just nu. det är bara jag och sambon, men barn planeras och sambons 12åriga syster är mkt hos oss och det vore kul att ge henne en egen vrå. men ett rum kan hon ju få, ett har vi till barnet. får se hur vi gör, det är ju inte riktigt aktuellt just nu iaf.
vill du/ni ha ett extra sovrum bakom vardagsrummet eller ha det stora sovrummet? vi har inget jättebehov av det extra sovrummet just nu. det är bara jag och sambon, men barn planeras och sambons 12åriga syster är mkt hos oss och det vore kul att ge henne en egen vrå. men ett rum kan hon ju få, ett har vi till barnet. får se hur vi gör, det är ju inte riktigt aktuellt just nu iaf.
Vi har heller inga planer på ett extra sovrum. Vi e själva men hoppas snart på barn
Om det skulle krisas i framtiden kan man ju bygga ett sovrum till eller bygga ut. 1,6 skulle vara NF. Vi var och titta på deras 1,5 plans nere vid Trelleborg och vi fråga om 121:an, de sa att det va NF. Vi skulle få en månadskostnad på 4.400 och då ingick allt. Med dagens ränta då. Får hoppas de bygger snart för de har många tomter runt Kristianstad som e lediga och planeras bygga med deras 121:a. Lovar lägga ut bilder när vi tittar på ett. Tyvärr lär det väl dröja ett tag till..
det håller sig ungefär i samma pris som lbhus classic 121 som vi oxå tittat på, men där känns sovrumsdelen lite ihoptryckt och vardagsrummet onödigt stort för vår smak. ska helt klart titta närmare på detta. de hade inga intressanta tomter i vårat område dock (norrköping), men iom att det ej är aktuellt än så kanske det hinner dyka upp plus att man alltid kan leta själv med.Nenneh skrev:Vi har heller inga planer på ett extra sovrum. Vi e själva men hoppas snart på barnOm det skulle krisas i framtiden kan man ju bygga ett sovrum till eller bygga ut. 1,6 skulle vara NF. Vi var och titta på deras 1,5 plans nere vid Trelleborg och vi fråga om 121:an, de sa att det va NF. Vi skulle få en månadskostnad på 4.400 och då ingick allt. Med dagens ränta då. Får hoppas de bygger snart för de har många tomter runt Kristianstad som e lediga och planeras bygga med deras 121:a. Lovar lägga ut bilder när vi tittar på ett. Tyvärr lär det väl dröja ett tag till..
jag gillar classic 135 ganska mkt med, men det känns lite stort kanske. jag skulle vilja dela av vardagsrummet med ett extra sovrum för att få ner vardagsrummet i storlek lite. men jag gillar öar/bardiskar, har alltid velat ha det. ska man göra ändringar som att öppna upp mot köket i classic 135 så kanske det drar iväg i pris.
vilks "justeringar" vill ni göra på de respektive husen?
Medlem
· Västragötaland
· 194 inlägg
Classic 135 finns ju med öppen planslösning mellan kök och vardagsrum.Zelmilainen skrev:jag gillar classic 135 ganska mkt med, men det känns lite stort kanske. jag skulle vilja dela av vardagsrummet med ett extra sovrum för att få ner vardagsrummet i storlek lite. men jag gillar öar/bardiskar, har alltid velat ha det. ska man göra ändringar som att öppna upp mot köket i classic 135 så kanske det drar iväg i pris.