Mikael_L
Gräsklippning?, näää ..

I helgen gick jag och letade efter eventulla små spår av små gröna strån. Kanske dog alla gräsfrön jag slängde ut i oktober. ;)

Gräsklippning,..................... Ja jag hoppas att det blir en eller max två gånger till med klipparen. Sen får nån annan ta över, En Automower precis beställd. Ska bli så skönt att komma hem till en nyklippt gräsmatta varje dag. "Putte" du är välkommen när du kommer!

/Håkan
www.walltorp.net (nu fungerar den igen :-) )

Redigerat:
Gräs och gräs.. här blir det lika mycket stubbar och sten som mals genom Ridern.

Gjorde just vårservice på maskinen och bytte dom bananformade gamla knivarna mot nya raka (brukar hålla en halv säsong) och bankade ut plåtarna under klippbordet med hammare.

Alla medbringarna för knivarna var borta men det fungerar ändå. Ingen idé att köpa nya, dom tål inte sten någe vidare bra..

Monterade f.ö. även en 50 mm dragkula när jag ändå var igång, så nu drar jag omkring mitt 1000 kg släp på tomten :cool:. Man får se upp med midjestyrningen bara, för släpet trycker på en del :D.

Har man en matta på 51.5 kvm (lär nog minska till 51 efter kantskärning...;)) så är det inte särskilt svårt, dyrt eller tidskrävande att sköta den pedantiskt. Dock anses man nördig i resten av familjen och släkten.
Kul förra helgen med ett gäng ungdomar som vandrar förbi och jag råkar överhöra: Det är konstgräs, jag svär... (vi är i april och gräset har precis börjat ta sig, kom tillbaks om en månad eller så)
Har hittat ett tiotal minimaskrosor som nu skall plockas och så mattan måste klippas igen...:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.