Anna_H Anna_H skrev:
Det sovrummet kan ju bara bli bättre!
Det bästa är att det bara är väldigt plain idag..! Som en vit canvas som vi kan go bananaz med
Jag är fruktansvärt pepp!

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Imorgon blir det bygge av akvariebänk!

Akvarist som man är så prioriteras ibland de små blötdjuren före en själv och jag har haft ett tom 150x60x60 ståendes i garaget lite för länge nu! Så det är dags att det får en "bänk" så den kan få komma in i värmen och bli fylld!

Virke är inhandlat och här är modellen jag kommer utgå ifrån:

(Kommer längre fram gå på jakt efter köksluckor eller liknande som jag ska montera. Kanske tar de som vi ändå ska kassera från köket när den nya fläkten åker upp, för att spara pengar..)

• Tomt akvarium på 150x60x60 cm står på ett brunt tyg i ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träram för akvariebänk av virke utan beklädnad i ett grått rum.
    Skapa konto
  • Gilla
SSSS
  • Laddar…
Målet för denna månaden är att bli färdiga med vårat sovrum (tapet/måla väggar och fixa ordentliga gardiner) samt även måla om/tapetsera och börja inreda barnrummet!
Samt att få nytt golv i köket innan december månad!

Tanken är att barnrummet ska få havs-tema (Då jag är akvarist så passar detta mig som handen i handsken!)

Om ungen sen inte vill bo i barnrummet så flyttar jag mer än gärna in dit!
Tapeter m.m får vi hem inom en vecka ^^

Lite inspirationsbilder:

• Två fluorescerande maneter i mörker, inspirationsbilder för havstemat i barnrummet.
    Skapa konto
  • Hållen tapetbok med havstema för barnrummet, inkluderande koraller och marinliv.
    Skapa konto
  • Hängande ljuskrona som liknar ett styliserat manet med flera rader av genomskinliga runda skivor.
    Skapa konto
  • Två runda akvarier med gröna växter för inspiration inför inredning av ett barnrum med havstema.
    Skapa konto
  • Inramad bild av en färgstark akvarellmålning föreställande en sjöhäst.
    Skapa konto
  • Fyra kuddfodral med marina motiv: sjöhäst, sköldpadda, bläckfisk och val på vintagekartbakgrund.
    Skapa konto
För att få det lite mysigt så hade jag tänkt fixa en sänghimmel och inreda med mörkblåa färger;
Sittpuff
Mörka kuddar/ havsmotiv
Fårfäll/blå matta
Stora filtar

Samt hänga upp kulor i taket för att få till en undervattens-effekt (bubblor) samt att jag har 3st fisk-lyktor som också ska få hänga i taket:

• Mörkblå kuddar med skimrande paljetter som bildar vågliknande mönster.
    Skapa konto
  • Person som känner på en fluffig, turkos matta bredvid en större grå prydnadskudde och röda mattor i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Tre fiskformade lyktor i guldton står på lådor bredvid glaskulor och en fiskformad lykta paketerad i brun kartong.
    Skapa konto
  • Upphängd fisk-formad lykta med ljus inuti som skapar en undervattenskänsla i rummet.
    Skapa konto
  • Mörkblå, rund sittpuff i sammetstyg med veckdetaljer som bidrar till ett mysigt sovrumsinredningstema.
    Skapa konto
  • Teckning av en sänghimmel med fisk-lyktor, havsmotiv på kuddar och en blå matta, avsedd för ett mysigt sovrum.
    Skapa konto
  • Gilla
Beemaster
  • Laddar…
Så här löningsdagen kommit!

Det var eg planerat att vi skulle vart klara med tapetseringen av sovrummet samt barnrummet nu MEN så fick vi veta tidigt förra veckan (var eg tänkt att jag skulle ha fått med mig tapeterna hem den 13-14e) att leveransen av tapeten till vårat sovrum skulle dröja.. haop, bara att vänta.. så fick jag ytterligare någon dag senare veta att tapetmaskinen hade GÅTT SÖNDER så det skulle dröja ÄNNU LÄNGRE.

Så fruktansvärt typiskt. Men nu är den skickad så vi får se när vi får hem den!
Inredningen till Lillans rum har iallafall börjat trilla in och somsagt: lönen har kommit så vi får se vad mycket som går åt till inredning denna veckan/månad.

Här även fått i "julklapp" av päronen att de kommer lägga NYTT GOLV i köket innan jul! superduper-taggad över att få slippa denna solblekta, fula, ack så praktiska korkmatta!

Och det blev.spikat att jag får min fisk-tapet i sovrummet SÅ GLAD!

Förresten, någon som har något superduper tips på tavla/motiv/konstverk i trapp?
Känns väldigt synd att så mycket tom vägg bara ska få förbli... tom. Jag är inne på någon stor/hög tavla a la 1x2-3meter och sambon är inne på något abstrakt 3D-mönster med belysning bakom. En sväng fick jag nån fix-idé att det hade varit coolt med en uppstoppad påfågel men skrotade den idéen väldigt snabbt :X

• Ett detaljerat mönster av undervattensliv med fiskar och koraller i olika nyanser av blått och grått, avsett för tapetsering.
    Skapa konto
  • En tom trappvägg med träledstänger och ett väggmonterat ljus, potential för en stor konstinstallation.
    Skapa konto
  • Abstrakt väggskulptur i glas med vinröda och guldiga former som alternativ tavla för trappavsats.
    Skapa konto
Redigerat:
BirgitS
Tootiki Tootiki skrev:
Förresten, någon som har något superduper tips på tavla/motiv/konstverk i trapp?
Känns väldigt synd att så mycket tom vägg bara ska få förbli... tom. Jag är inne på någon stor/hög tavla a la 1x2-3meter och sambon är inne på något abstrakt 3D-mönster med belysning bakom. En sväng fick jag nån fix-idé att det hade varit coolt med en uppstoppad påfågel men skrotade den idéen väldigt snabbt :X
Var försiktig med utstickande ömtåliga saker i en trapp för rätt som det är ska man bära någon större möbel i trappan och när det är trångt är det lätt att slå i något som är på väggarna.
Vad sägs om en canvastavla med något motiv ni gillar, photowall.se har väldigt mycket att välja på, det kan ju inte bli 3D men de har en del abstrakta mönster. De kan även göra en tavla från ett foto du skickar in.

• Gilla
Tootiki
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Var försiktig med utstickande ömtåliga saker i en trapp för rätt som det är ska man bära någon större möbel i trappan och när det är trångt är det lätt att slå i något som är på väggarna.
Vad sägs om en canvastavla med något motiv ni gillar, photowall.se har väldigt mycket att välja på, det kan ju inte bli 3D men de har en del abstrakta mönster. De kan även göra en tavla från ett foto du skickar in.

Ska vi ha större möbler till "nedervåningen" så går vi utevägen (sutteräng ♡) högst troligt då det är enklare och inte lika trångt :)

Ja jag kikar en hel del på canvas men sambon är HELT EMOT fyrkantigt (och då jag fått bestämma så mycket annat så känner jag att de få önskemål han har måste jag respektera)
Meeen, jag visar honom ALLA förslag jag trillar över som jag tycker är intressant :)

Ett annat sätt är att måla något eget direkt på väggen men då förlorar vi 3D-effekten :/

Då har jag gått och längtat HELA hösten efter några förbaskade rullar med tapet som ÄNTLIGEN har kommit!
Skulle ha haft dem i mitten av oktober men så gick ju tapetmaskinen sönder meeeen nuså!

Så här jag äntligen fått tummen ur att börjat "renovera"/piffa upp dotterns rum!

12 timmar, 3 färger (än så länge), 2 strykningar och väldigt ont i ryggen samt kramp i handen senare så går jag och lägger mig för natten!

• Färgkartor i blå och gröna nyanser bredvid en rulle tapet med mönster på bord.
    Skapa konto
  • Person sitting on the floor preparing to hang wallpaper with tapet rolls, paint supplies, and a baby in a rocker nearby in a partially renovated room.
    Skapa konto
  • Målarprojekt i rum, väggparti halvmålat i blått med pensel och färgtråg i förgrunden.
    Skapa konto
  • Renoverat rum med ombre väggmålning i blå och beige toner med abstrakta blomstermönster.
    Skapa konto
  • Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
Då var målande färdigt!

Undervattensvärld med bläckfisk och maneter.
Rea-shoppades till en mys-hörna och även en del "krimskrams" på loppis/second hand som kommer bli finfint som detaljer

Målningen blev jag sådär nöjd med. Den kunde helt klart vart bättre MEN för o vara 40 år gamla tapeter och 1a gången jag målat såhär så blev faktiskt resultatet bra!

Inredningen kommer bli desto bättre och jag blir mer och mer sugen på att inte låta dottern få detta som barnrum utan flytta in där istället själv

Nästa etapp i rummet:
Skattkista!

Jag har köpt mig en gammal träkista för 200kr som jag oljat in och kommer klä insidan med gulfigt tyg och jag har även fått hem plastmynt och snnat bling-bking som får agera skatt.
Sen kommer jag nog ev fuska till mig gulddetaljer på utsidan kistan med en permanent marker.
Men jag vet inte... vad säger ni?

Sen "råkade" jag även beställa hem julgranskulor i plast nyss..
Operation bubbel-lampa står på tur efter kistan! :D

• Väggmålning av undervattensvärld med svarta konturer av bläckfisk och maneter på blå bakgrund.
    Skapa konto
  • Mys-hörna med bläckfiskfigur och pärlor i en genomskinlig skål, bredvid en skalformad lampa, omgivet av blåa LED-ljus.
    Skapa konto
  • Mys-hörna med marina temakuddar föreställande bläckfiskar och maneter på en färgglad matta med kuddar och filtar.
    Skapa konto
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.