Tjenixen alla! Ny här men om jag känner mig själv rätt så kommer jag hänga här tills jag blir "gammal forumräv" :) I alla fall, har ett antal lägenhetsprojekt bakom mig som alla gått bra, men nu har vi äntligen signat ett till synes trevligt objekt från 1978 i poshare förort till stockholm. *ALLT* är original 1978 förutom spisen. Ingen lukt, inga släpp från våtrummsmattoer eller tapeter (klämringar lösa, vilket man kanske kan förvänta sig?). Jag har anlitat en besiktningsman, och besiktningen är imorgon (nivå två så det skall göras hål och mätas fukt)... Huset är trästomme med tegelfasad, taket är betongpannor på "board" utan papp (tror jag). Platta på mark, plastmattor och ett flytande trägolv... Så...vad ska *jag* titta efter? På kallvinden så finns det några fuktrosor som ter sig som sådana man får när en betongpanna spruckigt -i övrigt luktar det ingenting, huset känns väldigt välskött och för att vara original 1978 så känns det lite som ett museum (som dock kommer att rivas ur och moderniseras vad gäller värmesystem och ytskickt). Input (och ja, returntangenten har tamejfan låst sig på riktigt, på min ära!)?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.