Här köpt själv av fogden och största problemet va precis det här. Inte formellt ägare eller som i mitt fall, pantbreven som följde med vill banken ha hos sig innan de lånar ut men samtidigt vill fogden inte släppa dem innan de fått betalt. Detta resulterade i ett Nej överallt och va inte förrän några dagar innan slutbetalning skulle ske att det löste sig då chefen för bolån på en lokal sparbank tog på sig det extra arbete som behövdes för att fixa detta catch 22 moment. Utan hans insats hade jag förmodligen förlorat de 10% som jag lagt ut.
Det roliga/sorgliga var att jag hade gett upp på att få bolån och va hos banken för att ta ett privatlån och när frågad till vad svarade jag till köp av ett hus och fick då självklart frågan varför jag inte tar ett bolån istället..
Jaaa..säg det du :-)
Så om du inte har en personlig bankman som är redo att gå den extra milen för dig eller har finanseringen avklarad så rekommenderar jag inte att du förlitar dig på bankernas rådgivare som alla läser från samma manus och kan inte ta några självständiga beslut..speciellt inte nu med stigande räntor och bostadspriser som lugnat sig lite..

Vi fick tillslut lån av Nordea. De var dem enda som var hjälpsamma, om de inte visste vad/hur frågade de någon istället för att bara säga att det inte gick. Lokala Swedbank hade det kunnat fungera med om det inte vore för att de har extremt lång handläggningstid och Kronofogden hade gett oss väldigt kort tid för att betala.
Så tips till alla som tänker köpa exekutivt; prata med banken först eller se till att själv ha hela summan innan.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.