Ja då har vårt Havsvik hus från Eksjöhus kommit till Skåne, det är tydligen det första här nere.
Titta gärna in på våran blogg och tyck till !!!!!
http://havsvik.blogspot.com/
Titta gärna in på våran blogg och tyck till !!!!!
Hej!
Precis som er har vi siktat in oss på Havsvik. Vi har däremot inte kommit så långt i byggplanerna, ligger nog ett år på framtiden.
Vi bor också i Skåne och hade tänkt bygga här också. Kommer ni att ha visning av ert hus?? Hade varit jättekul om man hade fått se det live innan man bestämmer sig helt!
/Gurra
Precis som er har vi siktat in oss på Havsvik. Vi har däremot inte kommit så långt i byggplanerna, ligger nog ett år på framtiden.
Vi bor också i Skåne och hade tänkt bygga här också. Kommer ni att ha visning av ert hus?? Hade varit jättekul om man hade fått se det live innan man bestämmer sig helt!
/Gurra
Ja vi har funderat på att ha vårt som visningshus om nu Eksjöhus vill ha det till det. Vi har ju gjort en del ändringar i planritningen men man kan ändå få skaffa sig en bra bild över hur huset är.
Vart hade ni tänkt bygga?
Skall uppdatare bloggen med lite bilder så man kan se hur det växer fram. Titta gärna in där skriv en rad om ni vill. Fråga gärna så skall jag försöka svara så gott jag kan.

Vart hade ni tänkt bygga?
Skall uppdatare bloggen med lite bilder så man kan se hur det växer fram. Titta gärna in där skriv en rad om ni vill. Fråga gärna så skall jag försöka svara så gott jag kan.
Jag såg att ni bland annat spegelvänt huset från katalogen, precis som vi hade tänkt göra.
Vårt byggprojekt ligger 1- 1,5år på framtiden och platsen är Österlen där vi redan har en tomt klar att bygga på. Dock är ingen husleverantör bestämd ännu men vi har Havsvik som förstaval.
Följer er blogg med spänning!
/Gurra
Vårt byggprojekt ligger 1- 1,5år på framtiden och platsen är Österlen där vi redan har en tomt klar att bygga på. Dock är ingen husleverantör bestämd ännu men vi har Havsvik som förstaval.
Följer er blogg med spänning!
/Gurra
Va roligt att ni tycker om det huset. Skall ta mig i kragen och lägga ut lite mer bilder på bloggen nu och uppdatera lite.
Fråga gärna om det är ngt.
De skall väl strax lägga ut takpannorna och då ser det ju lite bättre ut.......
Fråga gärna om det är ngt.
De skall väl strax lägga ut takpannorna och då ser det ju lite bättre ut.......
Hej!
Vad har ni valt för fasad på huset? Trä, puts eller rent av tegel?
Vilka rum har ni ändrat på i planlösningen?
Får man fråga vad ni fick för pris på det NF?
Det kommer nog dyka upp en hel del frågor här när man nu börjar se ert hus ta form ordentligt!
Lycka till med byggandet!
/Gurra
Vad har ni valt för fasad på huset? Trä, puts eller rent av tegel?
Vilka rum har ni ändrat på i planlösningen?
Får man fråga vad ni fick för pris på det NF?
Det kommer nog dyka upp en hel del frågor här när man nu börjar se ert hus ta form ordentligt!
Lycka till med byggandet!
/Gurra
Produkter som diskuteras: "Trä rent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Vi alla på området skall ha putsade hus, kunde inte välja ngt annat. Vi ville ha det så det passade oss mkt bra. Färgen väljer man själv, vi kommer att ha en mycket ljus gul ton på putsen.
Vi har gjort en hel del ändringar, bl a har vi tagit bort wc och placerat det i arbetsrummet istället, wc blir ca 3kvm och arb.rummet blir ca 6.5kvm. Spegelgarderoben satte vi till höger om när man kommer in i entren. På så vis får man en stor öppen yta när man kommer in. Vi tog bort klk isovrummet och förlängde fram väggen till badrummet så vårt sovrum blev nu drygt 17 kvm. Köket har vi gjort en vikel ut mot matplats istället där vi kommer ha häll med frihängade fläkt. Flyttade också kyl mm och då även dörren till tvättstugan, tvättstugan har också gjorts om lite. Detta är väl de stora ändringarna som jag kommer på just nu, men skall som sagt lägga in lite bilder på bloggen nu när väggarna har kommit upp inne i huset. Det är lättare när man ser det. Skall ta lite bra bilder så man kanske kan förstå de ändringar vi har gjort.
Vi har gjort en hel del ändringar, bl a har vi tagit bort wc och placerat det i arbetsrummet istället, wc blir ca 3kvm och arb.rummet blir ca 6.5kvm. Spegelgarderoben satte vi till höger om när man kommer in i entren. På så vis får man en stor öppen yta när man kommer in. Vi tog bort klk isovrummet och förlängde fram väggen till badrummet så vårt sovrum blev nu drygt 17 kvm. Köket har vi gjort en vikel ut mot matplats istället där vi kommer ha häll med frihängade fläkt. Flyttade också kyl mm och då även dörren till tvättstugan, tvättstugan har också gjorts om lite. Detta är väl de stora ändringarna som jag kommer på just nu, men skall som sagt lägga in lite bilder på bloggen nu när väggarna har kommit upp inne i huset. Det är lättare när man ser det. Skall ta lite bra bilder så man kanske kan förstå de ändringar vi har gjort.
Ska bli kul och få se bilder på ändringarna även om man kan föreställa sig någorlunda hur ni har ändrat.
Intressant lösning med arbetsrum och WC. Vi hade också tänkt det som ett rent arbetsrum och då behövs ju inte några större ytor för detta!
Är det fritt och flytta innerväggarna hos Eksjö eller de tar lite betalt för det?
/Gurra
/Gurra
Intressant lösning med arbetsrum och WC. Vi hade också tänkt det som ett rent arbetsrum och då behövs ju inte några större ytor för detta!
Är det fritt och flytta innerväggarna hos Eksjö eller de tar lite betalt för det?
/Gurra
/Gurra
Eksjöhus tar inget betalt för att flytta väggar eller ändra något om det är kataloghus, dvs inte egnahemhus. Det som kan tillkomma är om det blir mer material som behövs då tar de betalt för det. Det är så som jag har uppfattat dem och erfarenheten som vi har. En annan sak som är bra är att de har hög standard från början. Det behöver inte kosta så mycket om man inte gör en farlig massa tillval.
Har nu tagit fler bilder som jag skall försöka lägga in idagarna här både på bloggen och på denna tråd tänkte jag.
Det är såååå roligt att se det växa fram.
Har nu tagit fler bilder som jag skall försöka lägga in idagarna här både på bloggen och på denna tråd tänkte jag.
Det är såååå roligt att se det växa fram.
Har varit inne på bloggen nu och studerat fotona och era förändringar.
Intressant att se!!
Hallen blir ju också väldigt öppen när ni tar bort toaletten där, fanns det möjlighet att förlänga ryggåsen ditåt?
Köket blir nog också snyggt med frihängande fläkt!
Ser fram emot fler bilder!
/Gurra
Intressant att se!!
Hallen blir ju också väldigt öppen när ni tar bort toaletten där, fanns det möjlighet att förlänga ryggåsen ditåt?
Köket blir nog också snyggt med frihängande fläkt!
Ser fram emot fler bilder!
/Gurra
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hur går det med bygget?
Lite fler bilder att dela med er av?
Har ni bestämt er för om ni ska ha visning?
/Gurra
Lite fler bilder att dela med er av?
Har ni bestämt er för om ni ska ha visning?
/Gurra
Här kommer lite fler bilder på huset. 
Skall även lägga in lite fler på bloggen!!!!!
Nu är huset färdigputsat med färgen i, tycker själv det blev jätte bra!
Skall även lägga in lite fler på bloggen!!!!!
Nu är huset färdigputsat med färgen i, tycker själv det blev jätte bra!
Ä så nyfiken på ert slutresultat. Blir det visning?
/Gurra
/Gurra





