Hej.

Hade ett garantiärende på en Ikea bänkskiva.

De kom i april och skulle byta, de slog i fläkten så det vart ett märke :-) får byta en gång till.

Nu idag kom de igen för andra bytet.

Snickarna är mycket trevliga men rörmokaren verka va helt dum i huvudet.

Kopplar ut kökskranen, lägger diskmaskinsmatningen inne i skåpet där det läcker ut en halvliter kanske, slänger ner diskmaskinavloppet under sockeln.

När han kommer tillbaka för att koppla in så glömmer han diskmaskinsavloppet under skåpet, där det också läckt ut några dl.

Kul om jag inte hade kollat detta och satt på diskmaskinen.

Vad hade man gjort då??

Nä inga mer hantverkare i mitt hus :-)

edit: han kastade ut vattenlåset ut i asfalten också, trodde väl att ett nytt skulle monteras eller nåt

Jag undviker hantverkare/bilreparatörer så långt som är praktiskt möjligt i alla lägen! Däremot har jag en kompis som är plattsättare/murare som var här och körde mitt badrum, han är riktigt nogrann och duktig! :)

xdigger skrev:
Jag undviker hantverkare/bilreparatörer så långt som är praktiskt möjligt i alla lägen! Däremot har jag en kompis som är plattsättare/murare som var här och körde mitt badrum, han är riktigt nogrann och duktig! :)
Var kompisen inte hantverkare? :D

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
Joo, fast jag vet att han är duktig och framförallt mycket nogrann! :) Det var heller inte praktiskt möjligt att låta bli att använda kompisen! :)

• Gilla
Fliken och 2 till
  • Laddar…
D09
Hantverkare lägger i regel inte den omsorg i huset som man skulle gjort själv.

Tänkte vara schysst, hade ett par bekanta som drev en ventfirma.

Visste att dom hade dåligt o göra så jag gav dom jobbet. Skulle få ett bra pris men blev dyrt, var schysst o betalade i förskott men det blev hur mycket slarv och reklamation som helst.
Sen fick jag jaga dom i evighet innan dom slutförde ( hade precis tröttnat och skulle kräva pengarna tillbaka via rättsystemet ) .

Aldrig mer anlita bekanta ( numera fd )
Aldrig mer betala förskott
Aldrig mer anlita någon innan man försökt själv såvida inte lagen säger annat.

Har haft duktiga hantverkare också ska påpekas, tyvärr har man i regel för dålig framförhållning för att ta del av dom vassa entreprenörerna som har 1 års väntetid

• Gilla
Fliken och 1 till
  • Laddar…
Min kompis är undantaget som bekräftar regeln. Han gör inget som han inte skulle vara nöjd med själv. :)

• Gilla
MTech och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.