16 672 läst ·
201 svar
17k läst
201 svar
Första åtalet mot ockerhyra vid andrahandsuthyrning
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Citera annars får man ingen notifiering. Möjligen att bärande delar byggs bättre, har ingen kunskap om detta men ytterst skeptisk.. Men ytskikten både inåt och utåt är åt helvete. Jag bryr mig inte nämnvärt om ytskikten i bostaden utan tänker på det som syns uteifrån. .D Daniel 109 skrev:
Man får inte citera utan en bra anledning.
Pest eller kolera vilken är bästAndersMalmgren skrev:
Det finns större spann inom bostadsrätterna. Vissa är påkostade dock är incitamenten sådana att det är ytan som gäller och när jag säger ytan menar jag att kök och toalett har dyrare prylar. I viss mån också andra interiöra detaljer. Dock fuskas det ännu mer kring allt som inte syns även kring hur länge det kommer att hålla. Jag skulle hellre köpa något byggt som hyresrätt än som bostadsrätt om jag inte hade insyn i bygget och visste vad som skett. I hyresrätter är det dock överbetoning på fastighetsskötarens behov, till priset av alla andra värden.
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Bygg en ny förort till Stockholm långt bort som inte påverkar de gamla fina delarna. Problemet löst. Att bygga bort alla grönområden eller bygga på höjden i befintliga områden är så puckat så det finns inte.makhno_ skrev:
Pest eller kolera vilken är bäst
Det finns större spann inom bostadsrätterna. Vissa är påkostade dock är incitamenten sådana att det är ytan som gäller och när jag säger ytan menar jag att kök och toalett har dyrare prylar. I viss mån också andra interiöra detaljer. Dock fuskas det ännu mer kring allt som inte syns även kring hur länge det kommer att hålla. Jag skulle hellre köpa något byggt som hyresrätt än som bostadsrätt om jag inte hade insyn i bygget och visste vad som skett. I hyresrätter är det dock överbetoning på fastighetsskötarens behov, till priset av alla andra värden.
Spelar egentligen ingen roll hur påkostat det är passar aldrig in ändå i det befintliga.
Dock har man identifierat Stockholms planering med separata förorter som Problemet med stort p. Därför kommer nya förorter inte falla i god jord. Dessutom tjänas det mindre pengar i dessa lägen och då orkar byggherrarna inte ens upp ur sängen.AndersMalmgren skrev:
Politiker och stadsbyggnadskontoret är livrädda för att något skulle passa in i förortsmiljö. De vill radera förorterna och förvandla dessa till en mix av stenstad, holländskt 90-tal och en Spotify hallucination.
Nu rundade du frågan och svarade istället med att fördjupa ditt förvrängda resonemang.makhno_ skrev:
Jag känner till flera föreningar som betalade både 2 och 4 gånger marknadsvärdet för sina hus och där medlemmarna ändå kunde sälja sina bostadsrätter med miljonvinst.
Differensen mellan husets marknadsvärde och bostadsrätternas marknadsvärde är ett värde som i praktiken inte kan realiseras av fastighetsägaren. En möjlighet att sälja huset till ett värde betydligt över dess marknadsvärde är inte en dålig affär, även om köparna i det här fallet också gjort en bra affär.
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Då blir alla förlorare, och vi som förlorar mest är vi som bor i trädgårdsstad och sekelskiftesinnerstadsmuljöermakhno_ skrev:
Dock har man identifierat Stockholms planering med separata förorter som Problemet med stort p. Därför kommer nya förorter inte falla i god jord. Dessutom tjänas det mindre pengar i dessa lägen och då orkar byggherrarna inte ens upp ur sängen.
Politiker och stadsbyggnadskontoret är livrädda för att något skulle passa in i förortsmiljö. De vill radera förorterna och förvandla dessa till en mix av stenstad, holländskt 90-tal och en Spotify hallucination.
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Du har nog mer rätt än du antagligen förstår.AndersMalmgren skrev:
Idag finns bidrag som är gynnsamma när man bygger hyresrätt så det långsiktiga tänket är borta. (Om vi nu inte pratar om kommunala aktörer).
Affärsidén är enkel. Bygg billigt. Ta del av bidragen. Hyr ut. Sälj dyrt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 281 inlägg
Än jag förstår? Möjligen än vad jag känner till. Men jo, jag är tyvärr medveten att det sker mycket skit i byggbranschen.Krille-72 skrev:
Eller alla mutor på kommunal nivå, i ett land där majoriteten av folket inte tror korruption är en grej
Det jag skriver nu tar vi i en annan tråd. Att det förekommit mutor och förekommer mutor inom byggbranschen är ett faktum. Men en väldigt stor förändring har skett. Idag får många komunaltjänstemän inte ens ta emot en lunch. Så är det inte i din bransch. Många blickar har länge riktats mot byggbranschen. Svarta pengar är mer eller mindre borta. En ny generation byggare och beställare har tagit över. En väldigt stor förändring har skett.AndersMalmgren skrev:
Jag tror faktiskt mutor har minskat ganska mycket generellt insamhället. Förekommer självfalllet och kommer att finnas kvar.
Men inte bara inom byggbranschen…