16 672 läst ·
201 svar
17k läst
201 svar
Första åtalet mot ockerhyra vid andrahandsuthyrning
Renoverare
· Stockholm
· 20 291 inlägg
Jag är inte libertarian, de är ju galna, de vill ha helt fri marknad utan någon som helst kontroll och då pratar jag om alla marknader. Inte bara bygg. Jag är liberalkonservativ. Typ gamla M innan de gick vänsterL lat skrev:
edit. När det gäller detaljplan, bnygglov och skyddande av kultur verkar dock blocken lika värdelösa
Renoverare
· Stockholm
· 20 291 inlägg
Visst ligger det något i det, även om det faktiskt förekommer positiv, och inte minst konstruktiv kritik i samråden.makhno_ skrev:
Problemet är att man ofta helt ignorerar kritiken utan att väga den mot något annat.
Om jag t.ex. föreslår att vi skall bygga ett grönt hus i ett område där alla andra hus är gula.
Sen kommer det i samrådet in 30 synpunkter som på ett sakligt sätt motiverar varför det nya huset också bör vara gult.
Så kan kommunen i sitt förslag till beslut skriva:
"X Y Z framför synpunkter på husets färgsättning.
...
Sammantaget anser kommunen att den gröna färgen utgör ett spännande inslag i området och harmoniserar väl med omgivande byggnader".
Det vill säga rena rama mäklarflosklerna som helt saknar sakligt stöd.
Renoverare
· Stockholm
· 20 291 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 291 inlägg
AndersMalmgren skrev:
Väldig vanligt var att överdriva.
Merparten har lackad grön plåt för att merparten är innerst inne snåla jävlar och tycker att koppar är för dyrt. Men en pellagon i trappuppgången andas lyx...jävla töntar.