Har kört med Sector under en period nu, är nöjd med dem men tycker att det är för dyr månadskostnad samt att jag ej får göra något med larmet (flytta deckar mm).

Kollat runt, läst men blir mest förvirrad och ostrukturerad efter ett tag, finns ju allt möjligt, från billigt till svindyrt och olika tjänster och möjligheter....

Det jag skulle vilja ha är:
* Huvudenhet med GMS-del
* 3 IR-deckar
* 3 magnetkontakter
* 2 rök/brandvarnare
* 1 manöverpanel
* 2 (eller fler) fjärrkontroller
* möjlighet att själv välja om man ska ha väktartjänst kopplat eller bara uppringning av egna telefonnummer.

Kostnad?? kan man klara sig på 5000kr?

Övriga önskningar är att kunna styra och kolla status, antingen via telefon eller "hemsida, men även också kunna bygga ut larmet om så behövs med ytterligare tillbehör, kamera mm (framtidssäkert system).

Någon som har några vettiga förslag?

Stort tack på förhand!

Jag letar efter larm med ganska precis samma krav. Har bestämt mig för Visonic PowerMaster 10 eller 30. Köper du från UK så kommer du undan med halva priset. 5000 kr räcker dock inte. Jag skulle gissa på 7-8 kkr.

Det går inte att blanda enheter köpta i Sverige/UK.

Jag köpte powermaster 10 med GSM, 3 magnetkontakter, 2 ir, extern siren, manöverpanel med 3 st taggar samt 2 fjärrkontroll från UK för ca 7000 kr.
Sent from my Lumia 800 using Board Express

Redigerat:
Jag köpte också powermaster 10 med 1 rörelsesensor/kamera, 1 rörelsesensor, 3 dörrkontakt, 1 knappsats med 3 larmbrickor, 1 brandsensor och en fjärrkontroll. Beställde från en svensk åf som levererade allt programmerat.
Hela kalaset gick på strax under 9000kr.

Pezlin och Rudolf, har någon av er koll på hur 10 och 30 skiljer sig åt? Jag är framför allt intresserad av att veta hur det låter när dessa larmar med PSTN.

Har bara kollat som hastigast på 30. Om jag minns rätt har den "röst" och då gissar jag att man får ett röstmeddelande vid uppringning. På Powermaster 10 är det en siren i luren när den ringer upp. I sms:et får man reda på larmtyp och sensor som larmat.
I Powermaster 30 så kan man ha en del fler sensorer, tror det är typ 60 något. I 10:an är det 28 trådlösa och det räcker och blir över för min del iaf. Känns som att 30:an är tänkt till stora installationer med många sensorer och användare.

Det finns en uppsjö abonnemangsfria larm på marknaden med rikstäckande service. Gör en ordentlig behovsanalys och välj därdfter produkter. Bygger man nytt rekomenderar jag trådbundet, pga det minimala underhållet.
Om Du väljer exvis Powermaster så tror jag att kameradäckaren bara går att koppla till LC idag, dessutom måste Du ha bra GSM täckning där Du bor. Dem måste kompletteras med extra antenn.

Stort tack för alla svar! (plus en ursäkt att jag själv inte har varit aktiv)

Lutar åt att införskaffa en någon typ av powermaster, hade en säljare från Säkra larm hemma och de (vad jag tror) kör med detta larm fast jag är inte säker.
Fördelen är att jag får en svensk serviceorganisation som kan hjälpa till vid eventuella bekymmer samt att det går att köra abonnemangsfritt. Dock så är jag inte överens med prisförslaget, får se vad som kan göras där.

Jag köpte Powermaster-10 från protexus.se (Strömstad) förra veckan.

Några timmars montering i helgen och nu är det på plats. Färdigprogrammerat och mycket bra service från Jonas på Protexus.
Det verkar som att pris går att diskutera när man köper större paket.

Risco Agility skulle jag rekommendera. Teleec har dumpat priset något just nu när de har slopas sitt budgetlarm Wisdom. Det är ett lättprogrammerat larm som har många funktioner och tillbehör. Dessutom provat och godkänt av SBSC om det nu betyder något för dig.

Jag rekommenderar jablotron oasis, finns gott om moduler i form av detektorer, magnetsensorer mm, där du kan köra in befintliga sensorer trådbundna enheter, kanske fel/ summalarm från luftvärmepumpen eller dyl. Finns även trådlösa utgångar som kan triggas av larmet. Sen kör systemet med 3 zoner, finns rfid taggar för på/avlarmning. Finns en kamera som smart kan kopplas till systemet också. Skickar bilder via mms till förprogrammerade nummer.

Har precis kollat in Jablotron efter ditt tips och är grymt imponerad och sugen på det larmet. Verkar ha allt som jag kan tänka mig :)
Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.