2 074 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Förslag på Rotationslaser
Håller på att gjuta platta och lite annat och har hittills lånat en topcom rotationslaser med mottagare som visar mm. Då han jag lånar den av använder den i sitt jobb så kan jag av naturliga skäl lite låna när som helst. Jag funderar därför på att skaffa en egen, men då en lite billigare modell som funkar för hemmaprojekt.
har sett och tror att Bosch grl 400 verkar vara en vettig lösning för mig men om jag fattar det rätt så är den medföljande mottagaren LR1 av lite enklare modell och visar inte mm.
Behöver jag mm visning på mottagaren?
Finns det något annat paket som hade passat mig bättre (hemmaprojekt)?
kostnad för grl 400 paket med mottagare (utan mm visning), stativ och mätpinne är 5900kr efter deras cashback kampanj.
har sett och tror att Bosch grl 400 verkar vara en vettig lösning för mig men om jag fattar det rätt så är den medföljande mottagaren LR1 av lite enklare modell och visar inte mm.
Behöver jag mm visning på mottagaren?
Finns det något annat paket som hade passat mig bättre (hemmaprojekt)?
kostnad för grl 400 paket med mottagare (utan mm visning), stativ och mätpinne är 5900kr efter deras cashback kampanj.
Nej, du behöver inte mm på skalan. Det räcker att du ser om du är högt, lågt eller rätt. Du får snart in känslan hur långt ifrån du är genom att helt enkelt luta stickan när du börjar närma dig.
ok. tack för ditt svar.T T.Gustafsson skrev:
Det finns ju andra mottagare som går att köpa om man i framtiden skulle stöta på ett behov med mm. Bosch LR50 eller Bosch LR60 borde funka tycker jag.Hallonbåten skrev:
Är helt klart snitsigt med mm avläsning men satan vad dyrt det blir då.
Klicka här för att svara