Hej,
Jag har i min lilla verkstad en gammal klassisk verkstadslampa, typ som denna fast med en fin patina:
Industriell lampa med skyddsgaller, svart handtag och sladd, europeisk stickkontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som jag tycker passar snyggt in i min verkstad och som dessutom är väldigt bra då jag kan haka av den från kroken i taket och ta med den till dit jag vill lysa.

Men smidigast hade varit om den hade haft en kabelvinda, typ som till dammsugaren eller likande. Så man slipper att kabeln hänger som en båge i taket.

Har ni något förslag på mitt problem?
Antingen en man kan applicera på befintlig kabel eller koppla in på ny.
Jag har inget behov av att sladden ska va långt, 5m duger fint.

Vanheden123 Vanheden123 skrev:
Hej,
Jag har i min lilla verkstad en gammal klassisk verkstadslampa, typ som denna fast med en fin patina:
[bild]
Som jag tycker passar snyggt in i min verkstad och som dessutom är väldigt bra då jag kan haka av den från kroken i taket och ta med den till dit jag vill lysa.

Men smidigast hade varit om den hade haft en kabelvinda, typ som till dammsugaren eller likande. Så man slipper att kabeln hänger som en båge i taket.

Har ni något förslag på mitt problem?
Antingen en man kan applicera på befintlig kabel eller koppla in på ny.
Jag har inget behov av att sladden ska va långt, 5m duger fint.
https://www.clasohlson.com/se/Kabelvinda-vägg,-8-m/p/36-5570?gclid=Cj0KCQjwy4KqBhD0ARIsAEbCt6gyyEBpRoNm0FEIRtXcVQ3QVzkv5YWtD0rpTszstH0ra1O2ewq7bfIaAmWbEALw_wcB
Och byt uttaget mot lampan.

• Gilla
MBL19 och 1 till
  • Laddar…
Se därja!
Tack för tipset!

Klart du ska ha en slangvinda, väldigt praktiskt! Men lampan….har också ett par sådana som hänger någonstans, lika gamla som jag själv, minst. Tyvärr helt värdelösa jämfört med ett modernt alternativ.

https://www.valostore.se/sv/produkt/lumonite_compass_r

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.