Hej,
Jag har i min lilla verkstad en gammal klassisk verkstadslampa, typ som denna fast med en fin patina:
Som jag tycker passar snyggt in i min verkstad och som dessutom är väldigt bra då jag kan haka av den från kroken i taket och ta med den till dit jag vill lysa.
Men smidigast hade varit om den hade haft en kabelvinda, typ som till dammsugaren eller likande. Så man slipper att kabeln hänger som en båge i taket.
Har ni något förslag på mitt problem?
Antingen en man kan applicera på befintlig kabel eller koppla in på ny.
Jag har inget behov av att sladden ska va långt, 5m duger fint.
Jag har i min lilla verkstad en gammal klassisk verkstadslampa, typ som denna fast med en fin patina:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som jag tycker passar snyggt in i min verkstad och som dessutom är väldigt bra då jag kan haka av den från kroken i taket och ta med den till dit jag vill lysa.
Men smidigast hade varit om den hade haft en kabelvinda, typ som till dammsugaren eller likande. Så man slipper att kabeln hänger som en båge i taket.
Produkter som diskuteras: "kabelvinda"
Kabelvindor
Kabelvindor är utmärkta för att organisera, skydda och förlänga livslängden på dina kablar. De hjälper till att förhindra trassel och minskar risken för skada genom att hålla kablar snyggt upprullade när de inte används.
Läs mer
https://www.clasohlson.com/se/Kabelvinda-vägg,-8-m/p/36-5570?gclid=Cj0KCQjwy4KqBhD0ARIsAEbCt6gyyEBpRoNm0FEIRtXcVQ3QVzkv5YWtD0rpTszstH0ra1O2ewq7bfIaAmWbEALw_wcBVanheden123 skrev:
Hej,
[bild]
Och byt uttaget mot lampan.
Se därja!
Tack för tipset!
Tack för tipset!
Klart du ska ha en slangvinda, väldigt praktiskt! Men lampan….har också ett par sådana som hänger någonstans, lika gamla som jag själv, minst. Tyvärr helt värdelösa jämfört med ett modernt alternativ.
https://www.valostore.se/sv/produkt/lumonite_compass_r
https://www.valostore.se/sv/produkt/lumonite_compass_r
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Önskar förslag på växter i liten slänt mot gata.
Trädgård allmänt -
Komplement till bef solcellsanläggning, förslag på elverkslösning? För torp med liten elförbrukning
El -
Liten plintgrund med för hög fuktkvot - några förslag?
Grund & Markarbeten -
Förslag på liten mur
Trädgård allmänt -
Förslag på grund (liten bod)
Grund & Markarbeten