3 269 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
Förslag på köksfläktlösning
Tack för snabb återkoppling 😀🙏M mbrage skrev:
Högt ljud låter ju sådär. Men kanske bättre när man har utsug som jag har.
Har snöat in på denna eller alt denna
Från siemens. Likande design för båda
https://www.siemens-home.bsh-group....gd-koksflakt/vaggmonterad-flaktkapa/LC97BIP50
Våran nuvarande gick sönder igår..
Jag installerade den här till min mor. Problemet var precis det ni nämner, hon såg knappt dom bakre zonerna och hon slog huvudet upprepade gånger i hörnen på den befintliga fläkthuven
Hon är nu jättenöjd, ser alla zoner bra, bättre belysning och bra fläktdrag, alla nöjda. Tror att vinklad lösning oavsett fabrikat är det som funkar bäst vid lägre takhöjd (såvida man inte byter hällen till en med inbyggd fläkt)
Electrolux - LFV316W Fläkt 600 m³/h LED-belysning
Hon är nu jättenöjd, ser alla zoner bra, bättre belysning och bra fläktdrag, alla nöjda. Tror att vinklad lösning oavsett fabrikat är det som funkar bäst vid lägre takhöjd (såvida man inte byter hällen till en med inbyggd fläkt)
Jag tycker att de suger förvånansvärt dåligt.E Espen K skrev:
Köpte en, och lämnade tillbaka den.
Köpte en annan med typ 10-15% större lyftflöde, som jag tycker suger dubbelt så bra.
Sen kan man ju föredra vad man nu vill rent utseendemässigt.
Edit - vad menar du med utsug? Tänkt på att köpa rätt sorts fläkt!
Om du läser mitt inlägg ser du att jag inte svarade dig, utan Espen.K krambriw skrev:
Och nej, vi bytte TILL fläkten på bilden.
Nästan 900 kubik i timmen.
Den går för övrigt att använda i öppet läge, om man ser ett behov av det. Vi har aldrig sett det behovet.
Men inte på sätt som får det att framstå som man kommenterat deras inlägg, och utan att ha läst ordentligt.K krambriw skrev:
Eller jo, det händer då och då.
Det hänger ju ytterligare en och annan knappt läs- och skrivkunnig här.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
