E
M mbrage skrev:
Helt ok med bra kraft men ganska högljudd. Vi kör med kolfilter och då räcker det att köra på lägsta nivån. Men ofta blir det att jag undviker det då det låter en hel del… 3/5 i betyg. 🙂 men säkert jättebra om man har utsug
Tack för snabb återkoppling 😀🙏
Högt ljud låter ju sådär. Men kanske bättre när man har utsug som jag har.
Har snöat in på denna eller alt denna
Från siemens. Likande design för båda
https://www.siemens-home.bsh-group....gd-koksflakt/vaggmonterad-flaktkapa/LC97BIP50

Våran nuvarande gick sönder igår..
 
  • Gilla
mbrage
  • Laddar…
Jag installerade den här till min mor. Problemet var precis det ni nämner, hon såg knappt dom bakre zonerna och hon slog huvudet upprepade gånger i hörnen på den befintliga fläkthuven

Electrolux - LFV316W Fläkt 600 m³/h LED-belysning​


Hon är nu jättenöjd, ser alla zoner bra, bättre belysning och bra fläktdrag, alla nöjda. Tror att vinklad lösning oavsett fabrikat är det som funkar bäst vid lägre takhöjd (såvida man inte byter hällen till en med inbyggd fläkt)


 
K
E Espen K skrev:
Tack för snabb återkoppling 😀🙏
Högt ljud låter ju sådär. Men kanske bättre när man har utsug som jag har.
Har snöat in på denna eller alt denna
Från siemens. Likande design för båda
[länk]

Våran nuvarande gick sönder igår..
Jag tycker att de suger förvånansvärt dåligt.
Köpte en, och lämnade tillbaka den.
Köpte en annan med typ 10-15% större lyftflöde, som jag tycker suger dubbelt så bra.
Sen kan man ju föredra vad man nu vill rent utseendemässigt.

Edit - vad menar du med utsug? Tänkt på att köpa rätt sorts fläkt!
 
  • Vit väggmonterad köksfläkt Eico Classy 60 W ECO med specifikationer: luftflöde 885 m3/t, ljudnivå 42-60 dB(A).
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Kardan79 skrev:
Jag tycker att de suger förvånansvärt dåligt
Om du menar den du visat bild på kan jag förstå, den ser ju ut att bara ha ett lutande plan. Den jag installerade har även en horisentell del med eget filter den suger från så den är faktiskt inte så dålig
 
K
K krambriw skrev:
Om du menar den du visat bild på kan jag förstå, den ser ju ut att bara ha ett lutande plan. Den jag installerade har även en horisentell del med eget filter den suger från så den är faktiskt inte så dålig
Om du läser mitt inlägg ser du att jag inte svarade dig, utan Espen.
Och nej, vi bytte TILL fläkten på bilden.
Nästan 900 kubik i timmen.
Den går för övrigt att använda i öppet läge, om man ser ett behov av det. Vi har aldrig sett det behovet.
 
OK, ser nu att du också blev nöjd med en sådan där med lutande front
 
K
K krambriw skrev:
Jag tror nog dom flesta i detta forum tar sig friheten att kommentera vilka inläggg som helst som gjorts av vem som helst. Vill du undvika det kan du alltid använda pm.
Men inte på sätt som får det att framstå som man kommenterat deras inlägg, och utan att ha läst ordentligt.
Eller jo, det händer då och då.
Det hänger ju ytterligare en och annan knappt läs- och skrivkunnig här.
 
Jag håller med dig
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.