Våren och sommaren är på antågande (även om det inte känns så när man tittar ut), och planerna för vad man ska ha gjort i trädgården börjar ta fart.

Har lite problem med att "veta vad jag tycker" dock :)

Husets framsida med uppmätt trädgård och uppfart, leksaker på gatan, cykel parkerad vid huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Framsidan av ett hus med en gräsmatta och förslag till breddning av uppfart markerat med linjer och mått.
Skapa konto

Så här ser vår framsida ut idag.

Idagsläget är det väldigt tight att få in två bilar på bredden på uppfarten, min tanke är då att man breddar denna fram till grannens tomt. Det jag är lite osäker på är om det kommer se konstigt ut när den är bredare än vad själva garagedelen är. Vad tror ni? En uppföljningstanke var att ev ha samma mur som som ni ser i bild 1 som avgränsare mellan den nya uppfartsdelen och gräsmattan.

Jag är lat, och vår robotgräsklippare är något av en idol för mig. Därför är vår lilla gräsplätt på framsidan något av ett svart får. Jag vet att jag kan dra slingan så den korsar entré-uppfarten. Men det känns konstigt på något sätt.

Min tanke där då är att jämna ut marken och ha samma mur som ni ser på bild 1 även längs med den gräsplätten och så att den följer med upp längs med entréuppfarten och biluppfarten.
Gräset tänke jag då avlägsna och ha någon form av stenkross istället (som bilden nedan), och låta trädet stå kvar men kanske komplettera med några gröna växter i krukor.

Stenbelagd uppfart med murkant och stenkross, i en trädgård med grönska och hus i bakgrunden.
Skapa konto

Vettiga idéer eller är jag bara konstig? :)

Hade velat ha någon form av smidig förvaring av cyklar och barnleksaker (i form av traktorer, trehjulingar osv) med, men där har jag inga idéer alls.

Tycker inte alls det blir konstigt att bredda uppfarten hela vägen till grannen. En liten mur får du ju göra förståss eftersom det är höjdskillnad. Parkering för cyklar och sådan går ju då att göra bakom soptunneskåpet, en låg sak i samma stil men med tak på, eventuellt med möjlighet till löst dörr/grind.

Ja mur kommer antagligen på deras tomt då de är ansvariga för att inte grus och dyl glider ner på vår tomt.
Tror inte man får bygga nåt med tak så nära tomtgränsen, kommunen är kinkig :)

Det går nog bra, om den är lika låg som soptunneplanket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.