114 035 läst ·
349 svar
114k läst
349 svar
Förslag på bra luftpåfyllare?
Jag köpte en "Aicon" luftpåfyllare på Keskinen (typ finska Ullared) i våras. Den kostade 33 EUR och ser misstänkt lik ut den PCL Airforce som figurerat i tråden.
Det står "Airforce" i manometern och det följde tillochmed med ett calibration certificate.
Det står "Airforce" i manometern och det följde tillochmed med ett calibration certificate.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och vad händer på denna fronten då?
Finns det nya intressanta kandidater att överväga?
Min sopiga luftpåfyllare visar på 1,7 bar när den ligger oinkopplad på bänken, så jag fyller till ca 3,7 bar.
Detta känns inte helt tillfredsställande.
Jag kan tänka mig ett nyinköp om något lagom prisvärt dyker upp här i tråden. En sådan där PCL ser ju rätt seriös ut.
Finns det nya intressanta kandidater att överväga?
Min sopiga luftpåfyllare visar på 1,7 bar när den ligger oinkopplad på bänken, så jag fyller till ca 3,7 bar.
Detta känns inte helt tillfredsställande.
Jag kan tänka mig ett nyinköp om något lagom prisvärt dyker upp här i tråden. En sådan där PCL ser ju rätt seriös ut.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Även jag håller PCL:en högt, nu kanske du behöver skaffat något i hygglig närtid men annars kan jag citera mig själv från tidigare i tråden - sedan det skrevs har faktiskt nästan en fjärdedel av det första decenniet förlöpt, så vi närmar oss kanske Mathias halleluja-moment...Mikael_L skrev:Och vad händer på denna fronten då?
Finns det nya intressanta kandidater att överväga?
Min sopiga luftpåfyllare visar på 1,7 bar när den ligger oinkopplad på bänken, så jag fyller till ca 3,7 bar.
Detta känns inte helt tillfredsställande.
Jag kan tänka mig ett nyinköp om något lagom prisvärt dyker upp här i tråden. En sådan där PCL ser ju rätt seriös ut.
På tips från dig plockade jag också upp den digitala mätaren från Lidl, kanske framförallt för att Mathias sa att den inte platsade i tråden, har inte använt den så mycket men jag måste säga att den verkar visa ganska konsekventa värden vid exv i- och urkoppling på samma däck så hyggligt repeterbart iaf.ullberg skrev:Japp, även jag är riktigt nöjd. Plockade upp ett par svivelkopplingar (? stavn.) på tradera och satte en på min Airforce, något riktigt bra blev plötsligt ännu bättre!
Men tydligen ska MathiasS kommande inköp vara något av en dräpare, så har du ett decennium eller två kanske du kan få fatt på något ännu grymmare....
/U
Har inget jättebehov av Lidl-mätaren, förstod jag dig rätt i att du har tillgång till mätutrustning med hög noggrannhet? om du vill testa Lidl-mätaren för att bekräfta eller dementera tidigare utsaga om dess (o)värdighet i tråden skickar jag med glädje över den och du får givetvis behålla den efter test.
/U
Självbyggare
· Stockholm
· 10 262 inlägg
Köpte också en PCL och den funkar toppen.
Nja, när första ordet i beskrivningen är "Professionell", då ska man alltid dra öronen åt sig 
Men annars är den ju italiensk och har gummislang, så den är säkert väl värd ett försök.
Glöm inte att komma tillbaka och berätta om dina erfarenheter när du köpt den
Men annars är den ju italiensk och har gummislang, så den är säkert väl värd ett försök.
Glöm inte att komma tillbaka och berätta om dina erfarenheter när du köpt den
Själv köpte jag denna för 31,35kr på Granngården.
http://www.granngarden.se/Sortiment...uftpåfyllare-med-manometer-ETC/p/1166072_BASE
Halva reapriset på 209kr.
Har inte testat den ännu, men den är "Made in Italy" i varje fall.
För den pengen har jag råd att testa.
http://www.granngarden.se/Sortiment...uftpåfyllare-med-manometer-ETC/p/1166072_BASE
Halva reapriset på 209kr.
Har inte testat den ännu, men den är "Made in Italy" i varje fall.
För den pengen har jag råd att testa.
Nu kom jag till skott och beställde en digital PCL Accura 1 från ebay.co.uk. Vi har precis bytt till en bränslesnål bil, och självfallet blir jag som vanligt helt manisk och måste se hur snålt man kan köra om man optimerar allt!. Digital eftersom jag har snålat ur på att skaffa progressiva brillor. Återkommer med mina intryck när grejorna kommer. Jag har även funderat på att byta till smalare däck, men först ska jag slita ut de befintliga. Det lär ju gå relativt fort med 50000 km per år i körsträcka. Den tidigare XC90:n blev inte så billig i drift, om jag uttrycker mig försiktigt.
Allt är ju relativt.mattiasp skrev:
Men, jag som kör xc70 och en gammal v8-jeep har just konstaterat att jag kan privatleasa en VW Up och gå + - 0 om jag kör drygt 100mil i månaden med den, bara genom lägre bränslekostnader.
...vilket man inte orkar göra, men även om man bara kör hälften så kostar en billig pendlarbil bara några hundringar i månaden.
Det går säkert att växla mellan olika enheter, både enklare och billigare för tillverkaren att ha en modell för alla enheter, än flera olika modellermattiasp skrev:
Jo, man får hoppas det. Annars får det bli en tabell. Fördelen med detta är att man kan markera i tabellen vad som gäller för de olika däck man brukar pumpa. Men lite störande är det ändå. Man får hoppas på det bästa och förbereda sig på det värsta, som vanligt.